Diverse vraagjes...

Timothee

Actief lid
Sorry...een beetje "van alles wat" topic, maar heeft er wellicht hier iemand ervaring met:

- Het weghalen / weglaten van de type-aanduiding.
Ik ga komende week mijn lease O2 bestellen en zag toevallig net in de fotogalerij een foto van iemand die geen type-aanduiding op zijn O2 had. Voor mij hoeft dat Octavia TDI er ook niet zo nodig op te staan. Is dat iets wat ik bij het bestellen moet vermelden (en kost dat extra) of kan ik dat ook achteraf eraf laten halen?

- De chromen sierstrip van Milotec voor de kofferklep van de O2 HB? Kan in de fotogalerij geen foto vinden van iemand die zo'n strip erop geplakt heeft. Vind dat stripje op mijn Astra ook wel mooi, dus als het er goed uitziet vind ik dat ook wel iets voor mijn toekomstige O2 /forum/images/graemlins/smile.gif

- Eibach verlagingsveren voor de O2? Zag die staan op de site van Milotec en ze zijn niet erg duur. Via een "beunhaas" moeten de totale kosten, dus incl. montage, ook wel meevallen. Je verlaagt je O2 er 3cm mee. Ziet er beter uit en levert wellicht ook een iets strakker wegligging op i.c.m. het standaard onderstel?

___JC___

Forumguru
Het verwijderen van de typeaanduiding doen ze zonder kosten achteraf. Ik ga mijn Octy met kale kont volgende week halen namelijk. Je moet alleen van tevoren ff bellen of ze het eraf halen.

Eibach veren voor de Octy kosten ruim 300 eur dat is zonder montage. Ik ga eerst rijden en als ik vind dat ie nog wat strakker en lager mag laat ik ze er alsnog opzetten.
Het is in ieder geval zeker mooier!

elcocheSKODA

Actief lid
475Octavia_achter.JPG

Bedoel je deze strip??
Ziet erg mooi uit op een Black Magic HB.
Deze strip is verchromed RVS. De andere strip van Milotec (onder aan kofferdeksel is van een andere (mindere ??)kwaliteit.

Timothee

Actief lid
Dat was niet die strip die ik bedoelde, maar die ziet er wel erg mooi uit. Volgens mij toch nog mooier dan die strip onder aan het kofferdeksel.
Is dat stripje van het plaatje ook van Milotec of van een andere leverancier?

Goed om te weten dat de type-aanduiding achteraf eraf gehaald kan worden. Toch probeer ik bij het bestellen alvast aan te geven dat ie eraf kan...bij VW kun je dat tijdens het bestellen ook aangeven.

Op de site van Milotec zie ik die Eibach veren staan voor slechts 165 euro, uiteraard zonder montage.
Ik moet maar eens navragen of ik dit soort aanpassingen mag laten doen op een lease-auto /forum/images/graemlins/smile.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
http://www.milotec.de/deutsch/ Toch even goed kijken. /forum/images/graemlins/koffie.gif

[/ QUOTE ]

Hoe bedoel je?
Ik had die strip wel gezien op hun site, maar de foto's daar glimmen teveel of zijn te klein...ik wilde graag een foto van iemand die hem zelf heeft gemaakt zoals bovenstaande foto.

elcocheSKODA

Actief lid
60901_640.jpg

MILOTEC Artikelnummer 60901 Kofferraum-Griffleiste, Edelstahl
Einfache Klebemontage.
Für Modell:
Skoda Octavia II Limousine 6/04 -&gt;
Skoda Octavia II Combi 1/05-&gt;
Skoda Octavia II RS Limousine 11/05 -&gt;
Skoda Octavia II RS Combi 11/05 -&gt;

Euro 30.50

Fabia

† In Memoriam
Ook verkrijgbaar voor de Fabia. Op mjn Fabia zit íe ook. Mijn dealer in Gouda is nogal enthousiast hierover en je ziet dus veel Skoda's die bij Van Loon gekocht zijn met de chromen strip rijden. Ik vind de strip erg mooi doordat íe bescheiden is. Niet erg overdreven groot.

Mau

Lid
Beste mensen,

De verlagingsveren: hierboven werd al Eibach genoemd, zijn er nog andere merken/typen?
En heeft iemand ervaring met hoe een Leasemaatschappij hiermee omgaat?

Baarsje

Nieuw lid
Ik had ruim voor de aflevering gevraagd of ze de typeaanduiding wilden verwijderen. Waren ze even vergeten... dus een paar dagen na de aflevering langs de dealer geweest. Ik zat al eventjes aan de koffie en had alle foldertjes inmiddels wel bekeken toen ik ´erbij´ werd geroepen door de werkplaatschef. Ze waren niet voorzichtig geweest met verwijderen en het resultaat was twee behoorlijke pitten in de splinternieuwe lak.

Een collega van me werd (bij een andere dealer) gewaarschuwd dat het verwijderen niet altijd goed gaat. Hij heeft er toen vanaf gezien.

Maar met een beetje beleid moet het toch schadevrij kunnen? Goed verwarmen met een föhn en een visdraadje erachter langs halen...

Het is nu aangetipt met een lakstiftje en er is weinig meer van te zien. Maar slordig vind ik het wel!

@Baarsje, ik was daar dus niet mee accoord gegaand. Die schade betalen ze maar gewoon. Heb je een auto van 3 dagen en zitter er al pitten achterop je auto. Welke dealer was dat?

Reizende

Actief lid
Ook ik wilde graag mijn typeaanduiding verwijderd hebben. Mijn dealer begon er niet eens aan, omdat de kans op beschadiging erg groot is. Heb het toen maar lekker laten zitten. Maar ja, heb jij natuurlijk niks aan... /forum/images/graemlins/frown.gif

Bij Seat deden indertijd ze niet moeilijk: föhn erop, en weg ermee. Was volgens de verkoper een fluitje van een cent.

Op mijn O2 mag het allemaal lekker blijven zitten. zolang ik achter het stuur zit zie ik het toch niet /forum/images/graemlins/wink.gif

AMBIO2

Actief lid
Hebben ze allerhande gereedschap gebruikt zeker, ja dat is
vragen om problemen. Gewoon een fohn en je blote nagels,
daarna wel een paar dagen last van gevoelige nagels maar de
kans op schade is dan nihil of niet aanwezig.
Spreek uit ervaring, zie de foto in de galerij.

___JC___

Forumguru
Bij mij is het er inmiddels vanaf gehaald.
Ik ga m zaterdag halen. Ben benieuwd na deze verhalen....

Erikje

Actief lid
bij mij is het ook bij aflevering eraf gehaald en er is geen beschadiging te zien. JC1978: succes met wachten!

Bovenaan Onderaan