Diverse vragen Octavia 2009

leonpard

Actief lid
Als opvolger van mijn huidige Seat Leon 2.0 TDi heb ik mijn zinnen gezet op een Octavia 1.8 TSi DSG Elegance en wat extra opties. M.b.t. dit model heb ik wat vragen:

* Heeft de 1.8 TSi motor een turbo en een compressor?? Zoals b.v. de 1.4 TFSi van de Audi A3?

* Zitten er sportstoelen in het sportpakket Dynamic of is alleen de kleur van de stoelen anders?

* Wie heeft ervaring met de verlagingsset uit het sportpakket Dynamic? Mijn Leon Sport-up heeft ook standaard verlaging, maar daardoor erg weinig comfort!

* Is motortuning door Abt voor de 1.8 TSi DSG mogelijk? Zo ja, over welk vermogen en koppel praten we dan? Wie weet wat deze tuning kost via de Skoda-dealer?

* Is Audio pack III Radio Bolero een aanrader t.o.v. de standaard radio van de Elegance? Ook gezien de meerprijs van 900 euries??

Zo, dat was het voorlopig!! Ik hoop dat jullie wat duidelijkheid voor mij kunnen scheppen!!

___JC___

Forumguru
Als opvolger van mijn huidige Seat Leon 2.0 TDi heb ik mijn zinnen gezet op een Octavia 1.8 TSi DSG Elegance en wat extra opties. M.b.t. dit model heb ik wat vragen:

* Heeft de 1.8 TSi motor een turbo en een compressor?? Zoals b.v. de 1.4 TFSi van de Audi A3?

Nope, alleen een turbo

* Is motortuning door Abt voor de 1.8 TSi DSG mogelijk? Zo ja, over welk vermogen en koppel praten we dan? Wie weet wat deze tuning kost via de Skoda-dealer?

Nope, maximaal koppel voor de 7traps dsg met droge koppeling is 250nm en dat heeft die motor standaard al.

En welkom overigens... :)

Ik ben met exact hetzelfde bezig, maar ga binnenkort toch ff rijden met de RS

Dynamic pakket heeft de sportstoelen van de RS, structuur en stoffen hetzelfde als de RS maar heeft geen lederen zijwanden.

Ik heb gereden met een 1.8 TSI DSG die het Dynamic pakket had en vind de auto niet te hard, ik ben wel wat gewend met harde onderstellen en dit valt mij alleszins mee.

Chiptuning komt beschikbaar, alleen weet niemand wanneer dit exact zal zijn.

Sand3r

Senior Member
* Zitten er sportstoelen in het sportpakket Dynamic of is alleen de kleur van de stoelen anders?

* Is Audio pack III Radio Bolero een aanrader t.o.v. de standaard radio van de Elegance? Ook gezien de meerprijs van 900 euries??

Zoals gezegd, de sportstoelen zijn de "RS" stoelen met een ander stofje. Maar zitten uitstekend en zijn niet te vergelijken met de slechte standaard stoelen.

Audio Pack 3 is inderdaad een aanrader. Goed vol geluid door de 12 luidsprekers en versterker. Let op.. de los bestelbare accessoire Bolero Radio heeft geen versterker en 12 luidsprekers.

Falcon

Donateur
Ik heb dit pakket van de vorige generatie en gaat meteen weer op mijn bestellijst. De sportstoelen van de RS zitten gewoon super en zijn prettig als je net even wat harder door de bocht gaat. Maar ook voor een lange rit is het prettig. Toppertje!

yprgwt

Lid
Tunen van de 1.8 icm met de DSG is mogelijk; ik heb contact gehad met JD. Wanneer je met de DSG met 1.8 bij hun komt zorgen zij ervoor dat het max koppel wat vlakker in komt zodat de bak niet maximaal belast wordt. Tevens zorgen zij ervoor dat de bak met max 325Nm belast wordt. Schijnbaar zit VW aan de voorzichtige kant met 250Nm, volgens JD begint de koppeling te slippen bij 350Nm; ze houden een marge aan van 25...
Wat de resultaten zullen zijn op de lange termijn (100.000km >) heb ik geen idee van. Ik zit er welaan te denken; mede dankzij de verhalen dat de versnellingsbak minder nerveus 2 versnellingen terug schakelt zoals hij nu wel doet als je ff het gaspedaal te diep intrapt....
Dus, voor meer info denk ik dat je maar even met JD contact op moet nemen.

... Ik zit er welaan te denken; mede dankzij de verhalen dat de versnellingsbak minder nerveus 2 versnellingen terug schakelt zoals hij nu wel doet als je ff het gaspedaal te diep intrapt....
Dus, voor meer info denk ik dat je maar even met JD contact op moet nemen.

Dat wordt toch alleen maar erger (zou je zeggen)? Doordat je juist alleen nog maar méér koppel op de DSG uitoefent bij een getunede motor, zal hij juist zeker nog eerder 2 of 3 versnellingen terugschakelen. Of ze moeten ook de DSG zelf ook herprogrammeren.....?

___JC___

Forumguru
JD kan het wel maar dan wordt inderdaad de software van de DSG bak aangepakt. Alleen de motor chippen gaat zeker niet goed op termijn.
VAG zal het niet gaan aanbieden, dat bedoelde ik.

Bovenaan Onderaan