Dizono en zijn Octavia

Dizono

Lid
Ola!

Pas enkele dagen Skoda-rijder en ik zag al dat dit forum vol stond met handige info. Gelijk maar even aangemeld dus. Ik heb vorige week woensdag een fiscaalvriendelijke Octavia 1.6 SLXi gekocht, met 172k op de klok. Hier naast mijn vorige en eerste auto, nog iets Oosterlijker dan de Skoda...

IMG_4454.jpg

Helemaal perfect is de auto niet, daarom heb ik al een to-do lijstje

-stabilisatorstang links voor moet waarschijnlijk vervangen worden (deze is voor de garage, ga ik niet zelf doen)
-stuur staat een tikje scheef, uitlijnen dus (als bovenstaande)
-logo's zijn verweerd --> nieuwe zijn besteld
-roostertjes in grille missen --> komen ook deze kant op
-afdekdopje rechter achterportier mist
-Speakergrille linker voordeur heeft een scheur, wil ik graag vervangen
-lelijke kras op zijdeur en motorkap een beetje bijwerken met lakstift
-elektrische ruit rechtsachter werkt niet. Geen haastklus maar wel iets wat ik zelf kan doen
-Bumperstrips en portiergrepen zwarten --> inmiddels gedaan met lijnolie

Verder staat er een Blaupunkt New Jersey in de bestelling, ter veranging van de huidge, ook al niet originele radio.

Van:
IMG_4372.jpg

naar:
blaupunkt-new-jersey-220-bt-eu.jpg

Joske

Forumguru
Welkom hier! Een fotoverslag van je klussen lijkt mij wel leuk om te delen hier en voor ons om te volgen ;)

Dizono

Lid
Welkom hier! Een fotoverslag van je klussen lijkt mij wel leuk om te delen hier en voor ons om te volgen ;)

Maar natuurlijk. Dat doe ik namelijk vanaf mijn vorige auto ook al bij AW (http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5196931,page=1) en het dan even doorplaatsen is uiteraard geen probleem. Verder kunnen jullie mij kennen als de gelijknamige auteur op autoblog.nl. ;) Mooi her en der verspreid over the interwebs dus!

Dizono

Lid
Dat enthousiasme is vooral gekomen door de vorige leaseauto van mijn pa: een Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline. Fantastische reiswagen en een hele verbetering tov de Jaguar X-Type 2.2D die hij ervoor reed. Ja, het vermogen was een stuk lager, maar de kwaliteitsbeleving, luxe en rijeigenschappen waren van een veel hoger niveau. Om van de ruimte nog maar niet te spreken. Helaas mag hij Skoda meer leasen en staat er nu weer een Scenic (nummer 4) voor de deur. Hierna geen leaseauto meer en is de kans best groot dat er wel weer een Superb komt.

turboturbo

Forumguru
Welkom @Dizono mooie Octavie heb je :jaja:
Zilver staat 'm erg goed. En alvast het facelift dashboard in een pre-facelift model :thumbsup:
Dat 'hout' kun je overigens vervangen door plaatjes van andere kleuren (of zelf even beplakken of spuiten natuurlijk) Uit je autoweek topic maak ik op dat je een handige jongen bent...:lezen:

Waren de koplampen nog netjes helder bij aanschaf bij jou? Mijn Octavie is maar een paar jaar jonger maar het glas is al redelijk dof...

Bovenaan Onderaan