Dode hoek assist

Collega’s,
Dit systeem vind ik heel prettig. Net 2000 km gereden in 2,5 dag en wat ik jammer vind is dat ik hem elke keer opnieuw aan moet zetten. Weet iemand wat ik moet doen om hem constant aan te houden?

Verder onderweg soms als ik 150 rijd de melding dat de park assist buiten werking is of dat de start en stopt tijdelijk niet werkt hebben
Jullie hier ook ervaring mee?

Verder een top auto met 5 man waarvan 3 man groter als 210 en een 1.87 en 193 wat een ruimte en wat een power en gewoon 1 op 14 naar Oliva Spanje
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij 150 km/u lijkt het niet werken van de park assist me geen hinderlijke tekortkoming...

Om het start/stopsysteem te laten werken moeten veel verschillende parameters aan bepaalde (voor)waarden voldoen. Eén daarvan is in elk geval dat de auto stilstaat.
 

hemi24

Forumguru
Misschien dat ik het niet goed snap (zeer aannemelijk), maar de dode hoek assistent zou toch gewoon aan moeten blijven?
Spontane meldingen van start/stop en parkeer-assistent terwijl je 150 km/h rijdt lijken me ook een software storing..!?!
Wellicht een accu-probleem?
 

Rallye

Forumguru
Klopt. In ieder geval bij mij staat de dode hoek assist altijd vanzelf aan. Wellicht heeft iemand dit uitgeprogrammeerd met je auto? Meldingen van start/stop heb ik niet en van assistenten zijn bij mij niet snelheidsafhankelijk.
 
Misschien dat ik het niet goed snap (zeer aannemelijk), maar de dode hoek assistent zou toch gewoon aan moeten blijven?
Spontane meldingen van start/stop en parkeer-assistent terwijl je 150 km/h rijdt lijken me ook een software storing..!?!
Wellicht een accu-probleem?
Ja in het begin bleef hij ook aan alleen nu elke keer na uitzetten motor moet ik hem opnieuw aanzetten
 

Canon-Eye

Forumguru
Is de auto binnen geweest voor beurt/inspectie? Dan zou het een eigenmachtige actie van de monteur geweest kunnen zijn.

Startstop is bij mijn Leon uitgeprogrammeerd, maar als hij voor een beurt (nu meestal met APK) binnen moet, zet ik altijd luid en duidelijk op mijn opdrachtlijstje dat dit zo moet blijven.
 

hemi24

Forumguru
Wees gerust : die auto doet dat soort zaken heus niet, dan is het meestal door tussenkomst van iets met 10 vingers wat meestal geen weet heeft van wat er in de handleiding staat…

Niet van profiel gewisseld of iets in die richting?
 

Antera

Donateur
Heb je niks aan de trekhaak zitten toevallig? Dan schakelt die zicht uit.

. Meen dat er wel een codering was. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar weer in moet duiken. heb het ooit ook gezien en toen aangepast
 
Vandaag weer 350 km gereden met alle tops en trucs (bedankt daarvoor) nog een paar dingen geprobeerd. Nu blijkt dat als ik mijn vermoeidheidsherkening niet aan vink de dode hoek assist aan te blijven. Als deze wel is aangevinkt doet hij het ook volgens de tekst probleem dus opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Ik kan er geen touw aan vast knopen; volgens mij maak je het zelf ingewikkelder dan dat het in werkelijkheid is…
Ik heb in 100d km+ nooit dergelijke problemen of afhankelijkheden ervaren in de Kodiaq, daar werkte de systemen gewoon altijd…
 
Bovenaan Onderaan