Dodo Juice

MarcW

Senior Member

Zo mn eerste ervaring met Dodo Juice. Aangenaam verrast moet ik zeggen. Zo even tussen buien door winterklaar maken. :D

En de gebruikte spullen.

MarcW

Senior Member
Vanwaar de keuze ... Tja draai al aantal jaar mee op detailing gebied. Ook clinics gevolgd ed. Dodo heeft me altijd wel aangesproken en nu de stap genomen om wat spullen aan te schaffen. Voorheen gewerkt met meguiars,chemical guys, smartwax,turtle,valma,collinite. Werd het ook wel beu om allerlei wax,shampoo en al die zooi te kopen. Mijn ervaring is dat het allemaal niet zoveel uitmaakt op wax gebied qua standtijd.

Wat je op foto ziet is puur resultaat met het handje dus geen rotary of exenter gebruikt.

Met kleien ook weinig verontreiniging,maar dat kan komen omdat auto nog vrij nieuw is ... zegt ook niet alles heb ook al nieuwe auto met veel zooi erop gehad.

Wist dat Dodo erg makkelijk in gebruik was,vandaar ook m n keuze.

Gebruikte wax Dodo Juice Purple Haze Pro

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik zie op de foto inderdaad ook je 'oude merken'. Als gift ook mijn eerste DJ producten gescoord deze zomer: een wax en de shampoo BTBM. Alleen de shampoo nog maar gebruikt, maar merk weinig verschil met Poor Boy's, alleen kleur en geur zijn anders. Persoonlijk zal ik niet zo snel voor DJ kiezen, omdat ik het gevoel heb, dat DJ naar verhouding duurder is, met minimaal verschil in productkwaliteit (dit is een gevoel, kan het niet echt hard maken).

Crystal clear voor de ramen gebruik ik ook maar is een product van Autofinesse, geen DJ-product toch?

Cordoba

Forumguru
Ff gecheckt en het 'clear' hoort inderdaad niet bij de productnaam. Ff gegoogled naar dat middel tegen puistjes, maar volgens mij was dat Clearasil.

MarcW

Senior Member
Ik zie op de foto inderdaad ook je 'oude merken'. Als gift ook mijn eerste DJ producten gescoord deze zomer: een wax en de shampoo BTBM. Alleen de shampoo nog maar gebruikt, maar merk weinig verschil met Poor Boy's, alleen kleur en geur zijn anders. Persoonlijk zal ik niet zo snel voor DJ kiezen, omdat ik het gevoel heb, dat DJ naar verhouding duurder is, met minimaal verschil in productkwaliteit (dit is een gevoel, kan het niet echt hard maken).

Crystal clear voor de ramen gebruik ik ook maar is een product van Autofinesse, geen DJ-product toch?

Is inderdaad van Autofinesse. Gebruikte eerder altijd Glass Cleaner van Meguiars,ook wel goed spul. Als de Autofinesse leeg is,komt er CMG van DJ.

Cordoba

Forumguru
Overigens verschillen in standtijd en dergelijke zijn er wel, maar manier van aanbrengen, seizoen en manier van gebruik én hoe was je je auto (welke shampoo en welke dosering) maakt ook veel uit. Voor een echt vergelijk zou je delen van een auto met het ene middel moeten doen, en andere delen met ander middel, waarbij je er dan wel op moet letten dat de delen van de verschillende merken wel vergelijkbaar zijn qua vervuiling en 'belasting' (zon, water enz.)

MarcW

Senior Member

Nou even motorkap gewassen met Glansprotector. Daarna de klei van Dodo erover. Weer gewassen met Glansprotector en daarna drogen en de lakverzegeling van Glansprotector erover.

Best leuk resultaat.

MarcW

Senior Member
Dank je. Ben zeker tevreden over Glansprotector. Makkelijk in gebruik en standtijd wacht ik maar af.

Bovenaan Onderaan