doen jullie dat weleens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco28

Actief lid
Maken jullie weleens de het motorblok en/of de motorruimte schoon?hoe pakken jullie dat aan?
Ik heb wat vliegjes en troep in mijn radiateur zitten,kun je dit ook eenvoudig verwijderen?
Sommige wasstraten hebben een motorcleaner op het programma staan,kun je met een hogedruk reiniger je blok schoonmaken,lijkt me niet echt goed voor het blok.
Hoe denken jullie erover?alvast bedankt

Frankie

Actief lid
toevallig heb ik de motorruimte laatst met een zgn motorreiniger bij een wasplaats een beetje gezuiverd...:) Was wel nodig. Binnenkort ga ik er ook met de kwast en spons aan. Hoeft niet kraakhelder te zijn, maar met die km's die ik maak wordt e.e.a. wel erg vuil in korte tijd.. Maar over dit onderwerp zul je HEEL VEEL meningen gaan horen denk ik !!

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Sommige wasstraten hebben een motorcleaner op het programma staan,kun je met een hogedruk reiniger je blok schoonmaken,lijkt me niet echt goed voor het blok.
Hoe denken jullie erover?alvast bedankt

[/ QUOTE ]

Kun je rustig doen hoor. Ik heb het met diverse auto's zo gedaan en dat is altijd goed gegaan. Laat tijdens het rijden wel de motor draaien !!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Laat tijdens het rijden wel de motor draaien !!

[/ QUOTE ]

Ik heb meestal mijn motor draaien tijdens het rijden /forum/images/graemlins/wink.gif

zombie

Lid
heb dit ook altijd al gedaan en nooit problemen gehad.
Altijd een proper motorblok gehad.
Gebruik bij het reinigen een borstel en een beetje petroleum (lampolie)
dan gaan de vetspatten ect er makkelijk af.
Nadien met de gewone waterslang afspuiten.
Gebruik wel GEEN hogedruk reinigers! Onder hoge druk dringt water binnen
waar het niet moet zitten.

/forum/images/graemlins/super.gif

Tallguy

Forumguru
maar hoe zit het dan met de beschermlaag die over de onderdelen zit? Ik verwacht dat met hogedruk je dat gewoon wegspuit wat corrosie alleen maar gaan versnellen.

Handmatig zou dus kunnen begrijp ik?

Remco28

Actief lid
Ik had ook gehoord dat je het vuil beter erop kunt laten zitten,alleen maar beter tegen corrosie enz.
En wat betreft de radiateur eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan