donkere koplampen of RS units

darkprojectx

Forumguru
Ik zit een beetje in dubio..

wil ik de originele koplampen met een zwarte rand erin (zonder projectorlens), (geleverd op de equipe uitvoering)

Skoda%20Fabia%20Headlight%20blk%2000-07.jpg

of wil ik de originele RS koplampen met projectorlens?

29370.attach

Weet iemand wat de bestelnummers zijn en de kosten?
Extra vraagje, heeft de koplamp met zwarte rand ook hoogtestelling?

2fast4you

Actief lid
Zijn allebij mooie/nette koplampen! Maar als je xenon hebt of wil gaan nemen dan zou ik voor de originele rs gaan. Die zullen waarschijnlijk wel iets duurder zijn.:winkie:

darkprojectx

Forumguru
dat dacht ik ook!

echter... ben zojuist bij de dealer op visite gegaan en daar kwamen de volgende prijzen uit na lang puzzelen;

- koplampen equipe uitvoering (die schijnbaar ook op de basic zitten) met zwarte rand -> 160 euro per kant.
- koplampen rs uitvoering met projectorlens -> 180 euro per kant.

nu geloof ik niet helemaal dat we de juiste koplampen van de RS in het systeem gevonden hebben.. althans, lijkt me erg goedkoop! Heeft iemand misschien een NL kenteken van een fabia 1 RS? Dan kan ik met zekerheid achterhalen wat de lampen moeten kosten.

turboturbo

Forumguru
klinkt misschien gek, maar ik vind die originele mooier. Ze zijn al zo mooi omdat ze helder zijn, vind ik. Ik vind die projector een beetje een goedkoop 'plastic' chromen look hebben, persoonlijk. Als je echter echt xenon licht (of heb je dat sowieso al; dus ook in die standaard lampen?) kan krijgen voor 4 tientjes meer, zou ik denk ik het praktische van xenon laten wegen en daar voor kiezen.

darkprojectx

Forumguru
In de Gulikstraat in Venlo staat er een te koop. Voor het kenteken moet je even langs rijden.
Heb ik op www.gaspedaal.nl gevonden, alleen is het kenteken afgeschermt.

hey dat is vrijwel bij mij om de hoek! Ik duik gelijk even de auto in :super:

@turboturbo, haha eigenlijk zijn ze allemaal origineel, maar ik weet wat je bedoelt!
ik heb nu in mijn "standaard geleverde" koplampen halogeen licht zitten, als ik hier xenon in zet heeft heel de wereld er "plezier" van behalve ik. Als je de projectors gebruikt heb je er zelf plezier van en de rest avn de wereld ook. Xenon wordt niet met de lampen meegeleverd, maar daar heb ik hier nog een PROline setje (dus ook canbus) van liggen en die zou dan ook geplaatst worden.

maar eerst even de juiste artikelnummers voor de RS lampen zien te achterhalen en de juiste prijs! En eerst mn einddemper vervangen.. en.. en.. en... pff :grin:

darkprojectx

Forumguru
Haha natuurlijk niet thuis... ik heb hem ff gemaild :)

is trouwens wel een bekende.. heb hem weleens zien rijden maar hij seinde of zwaaide nooit terug.

leslee

Forumguru
ik zou ook voor een projector lens gaan als je xenon wil voeren, maar kan me voorstellen dat je het een flinke uitgave vind.
maar xenon komt wel beter tot z'n recht.

van_der_P

Senior Member
In 2004 heb ik een F1 gekocht met af fabriek xenon, kosten toen +/-€800 extra. Maar helaas viel de licht opbrengst tegen. Had altijd het gevoel dat je met deze lampen niet ver gegoen kon zien.
Naar de dealer, maar er viel niets aan te doen. Hoe dat met de aftermarket lampen is weet ik niet.

darkprojectx

Forumguru
Aftermarket heb ik ook erin gehad maar die waren zonder hoogtestelling, zoals zoveel aftermarket -> apk afkeur.
daarnaast gaven die projectorlenzen twee "U" banen licht die nergens over ging en kon je ze ook niet netjes stellen.

Vandaar dat ik toen weer mijn originele erin heb gezet, maar zou ze graag vervangen door de originele met donkere rand of met xenonlens die wel ergens over gaat.

leslee

Forumguru
wat raar, want die zwarte units die ik heb die zijn wel in hoogte verstelbaar.
en komen dus zonder problemen de keuring door.
alleen die andere units die ik heb, met die dagrijverlichting niet en daar zit dan ook meteen h1 lampen in.

darkprojectx

Forumguru
ja ik vind het ook echt ongelofelijk dat producenten uberhaupt koplampen maken die af fabriek al apk afkeur zijn.
Als verhaal krijg je dan erbij dat je de motortjes overkunt bouwen vanuit je originele koplampen.
Lever dan gewoon van die motortjes erbij dan zijn we van al het gedoe af...
Ik ben een beetje klaar met dat zelf dingen in elkaar braaien en wil gewoon complete units die deugdelijk zijn.
De aftermarket lampen wordt je inderdaad dol van kwa lampen maat, dan weer H4, H7, H1.. van alles heb ik al gezien.
Ook leuk als je al aftermarket lampen hebt in H4 met xenon erin en je koopt andere aftermarkets en je xenon past niet meer.

Dus ik ga lekker voor origineel!

leslee

Forumguru
ja als je plug and play wil hebben moet je voor origineel gaan.
vind zelf een beetje hobbiën aan de auto wel leuk.
houdt inderdaad wel in dat ik nu zowel h1 als h7 xenon lampen heb
maar ik zou dan voor de rs units gaan, je licht opbrengst is toch uiteindelijk t belangrijkst toch?

darkprojectx

Forumguru
licht opbrengst is inderdaad belangrijk, maar met mn standaard lampen met halogeen erin zie ik nu meer dan met mn vorige aftermarket met projectorlens en xenon erin.
Ik zou graag voor de RS lampen gaan, maar dan moeten ze geen 500 euro ofzo gaan kosten want dat vind ik gewoon te veel voor wat het doet.

Glenn

Actief lid
De originele xenon zijn wel mooi maar de licht opbrengst mocht wel beter zijn
de prijs weet ik niet

darkprojectx

Forumguru
Hmm dan neig ik toch meer naar de koplampen met de donkere rand erin..
ik hoopte dat de OEM RS koplampen beter waren kwa licht opbrengst.

2fast4you

Actief lid
Mijn aftermarket lampen hebben wel hoogteverstelling. Gewoon een kwestie van het motortje overzetten, is gewoon kwestie van erin klikken, klaar.
Een xenon lamp geeft al snel een verkeerd lichtbeeld als hij iets scheef in de lamp zit. Mijn lichtopbrengst is er zeker op vooruit gegaan in vergelijking met de halogeen.

Origineel is natuurlijk altijd goed! Leuk he keuzes maken? :tongue:

darkprojectx

Forumguru
haha ja het is echt een luxe probleem :grin:

Klopt dat als het lampje ook maar iets scheef zit dat het lichtbeeld vertekend is,
om een of andere reden drukte toen bij mij de "ijzertjes" ook niet hard genoeg op het lampje waardoor ze ook wat scheef zaten. Dit heb ik toen trouwens goedkoop opgelost door 2 kraanleertjes te halen bij de bouwmarkt en die tussen het lampje en het ijzertje te plaatsen. Dan zitten ze goed vastgedrukt + waterdicht! :grin:

Bovenaan Onderaan