Doorvoer kabel uit motorruimte

johnboy

Donateur
Heeft er iemand ervaring met het aanleggen van een kabel uit de motorruimte naar binnen onder het dashboard voor SII?

Beftreft inbouwen DEGA autoalarm met sirene in een combi.
Kabel moet naar dashboard in de buurt van de zekeringkast. Of is het mogelijk achter het dashboardkastje?

Alvast bedankt
John.

nomad

Senior Member
Even afdekplaat weghalen onder het stuur en daar achter/onder zit een doorgang naar de motorruimte.

andrehj

Forumguru
@Johnboy: Mocht het idee van Nomad werken: Kun je hiervan dan een foto posten? Dat is namelijk een probleem waar velen vroeg of laat tegen aan lopen.

johnboy

Donateur
Top, thanks! Vrijdag ga ik aan de slag mits weer een beetje meezit. Ik maak nog wel een beschrijving voor het forum voor dit type alarm.

johnboy

Donateur
Nou, we zijn al een tijdje verder, inmiddels het alarm ingebouwd en het werkt. Ik zal nog foto's maken.

Alarm werkte in eerste instantie niet...nogmaals 2x software "geflashed" en voila het werkt. Gisteren voor de eerste keer gezien bij instappen dat alarm was afgegaan tijdens bezoek aan tuincentrum.
Er stond een auto erg dichtbij, waarschijnlijk dat of de deur van die auto tegen de mijne :-), geen beschadiging, waarschijnlijk wel hoop herrie...

Doordat ik het niet de 1e keer aan de praat kreeg heb ik alles weer losgekoppeld, de lust voor foto's maken was toen al vervlogen.

Al met al: 3 draden solderen (met name canbus), een min en een plus, en de draad naar de extra toeter als laatste: weinig moeite. Ik heb er bij gestaan toen de software er werd opgezet, ik heb nadien 2x hetzelfde gedaan en werkte het alsnog.

Bovenaan Onderaan