Doorvoergaten Fabia 1 (waar kan ik deze vinden)

OGLOC

Nieuw lid
Goedemorgen allen,

Hierbij de vraag of het bij iemand bekend is waar ik 1 of meerdere doorvoergaten zou kunnen vinden in mijn fabia. Ben namelijk al een tijdje opzoek:(, maar dit zonder resultaat:cry:.

Weet iemand waar ik deze zou kunnen vinden ?

Een gat boren dat wil ik liever niet doen ?

Alvast bedankt

gr LOC

Kiswum

Forumguru
Voor een kabel van je accu naar binnen toe?
Volgens mij heb ik het destijds via een gaatje net onder het rooster van mijn ruitenwissers gedaan, ter hoogte van het kastje voor de bijrijdersstoel. Volgens mij moest ik voor deze stroomkabel zelf en gaatje maken.
Ik heb even geen foto bij de hand in dit globaal aan te geven.

OGLOC

Nieuw lid
Goedemiddag Kiswum,

Ik moet inderdaad een 12v kabel doortrekken naar binnen toe voor mijn versterker.

Dus ik moet het dashboardkastje verwijden en daar gewoon en gat boren.

Of via het gaatje onder het roostertje van de ruitenwissers ?

alvast bedankt

LOC

Kiswum

Forumguru
Het kastje had ik volgens mij wel verwijderd. Zou je een foto kunnen plaatsen van het gaatje onder het rooster, volgens mij is dat hem namelijk

Kiswum

Forumguru
Laat je foto maar zitten, hier is de locatie waar ik het ook heb gedaan:​

In mijn Fabia model 2001 dus voor de facelift heb ik de kabel bij de ruitenwissers naar binnen gebracht.

De foto’s welke ik heb bijgevoegd zijn niet van mijn auto maar zijn ongeveer hetzelfde.

Als het goed is heb je links (als je voor de auto staat) een dopje bij je veerpoot zitten hierdoor kom je onder de paravaan.
Bij mijn auto zat dit dopje er aan beide kanten niet, ik heb bij aan de rechter kant een gat geboord en mijn kabel onder de paravaan naar links latenlopen.
Bekijk bijlage 14579

Als je de paravaan omhoog haalt zie je een rubber dop deze kun je weg halen en er een gaatje in maken waar alle kabels door heen kunnen.
De kabels doorvoeren gaat het makkelijks als je je dashboard kastje even loshaalt hierdoor zie je gelijk waar de kabel uit komt.
Bekijk bijlage 14580

OGLOC

Nieuw lid
Ik weet niet of daar een gaatje zit :arghh:

Dat maak ik net op uit jou eerdere reactie.........

Ik zal zo nog even kijken of ik daar iets van een gaatje om een foto te maken zodat ik die kan plaatsen

Cordoba

Forumguru
Dashboard kastje eruit en aan de buitenkant de parafan eraf (kunststofrooster onder de ruitenwissers). Vlak bij de inlaat voor de interieurlucht (bij recirculatieklep, en de fan voor het interieur) zitten 2 rubber doppen, en één van die doppen een gaatje in geprikt, en de draad erdoor. Aan de zijkanten zitten ook rubberdoppen in de metalen plaat tussen motorruimte en de wateropvangvak (eigenlijk de wand van de waterbak) daar precies hetzelfde, kijk anders even in het topic van mijn auto (zie handtekening) mogelijk staan daar foto's in. (ik heb een draad getrokken voor mistlampen die ik heb toegevoegd).

turboturbo

Forumguru
Mijn Fabia heeft ook een aparte voeding kabel (min of meer) direct vanaf de accu naar een versterker in de kofferbak. Die gaat vanaf de accu door het schutbord ergens via de linkerkant van de auto (langs de bestuurderskant) omdat de speaker kabels al aan de rechterkant lopen (langs de bijrijderskant) Schijnt dat dat is, om interferentie te voorkomen o.i.d. (alsnog hoor ik het motortoerental heel zachtjes meezingen door de speakers :tongue: )

Ik zal morgen eens kijken of ik kan zien waar die (dikke) kabel precies verdwijnt in het schutboard en daar een foto van maken voor je.

Kiswum

Forumguru
OGLOC, als "actief lid" wil ik je er graag op wijzen dat je je zelf nog niet hebt voorgesteld, zou je dat hier even kunnen doen? http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

;)

Welke radio heb je inmiddels gevonden? Ik zag dat je nog op zoek was naar een 2din radio.

@turboturbo, het klopt dat het scheiden van de kabels ervoor moet zorgen dat je stroom niet gaat storen over je geluidskabels. Waarom het nog steeds bij jou hoorbaar is kan met vanalles te maken hebben:
- Iso stekker geeft storing
- Radio geeft storing
- Kabels van mindere kwaliteit
- Misschien is een kabel niet meer goed aangesloten aan de "ground"

Cordoba

Forumguru
Ik heb ff foto's gezocht, de 1e foto is met verwijderde parafan, links zie je de recirculatieklep (zwart), de gele draad heb ik dus doorgevoerd. (kap over de recirculatieklep is ook even verwijderd). Doorvoer draad mistlampen2.jpg

Ik dacht dat ik meer foto's had, maar dit is alles wat ik kan vinden.

OGLOC

Nieuw lid
Allen hartelijk dank.

Ik zal met de toegevoegde foto's en beschrijvingen het gaatje wel kunnen vinden.
Als het me is gelukt zal ik ook ff een foto plaatsen waar ik het heb gedaan.

nogmaals bedankt.

@kiswum, De dubbel din radio heb ik niet meer geplaatst in mij wagen. kheb gekozen voor de Caliber rdd570bt prima radio met uitklapbare scherm.

Bovenaan Onderaan