Dot Matrix uitval

rupo

Lid
Tijdens mijn vakantie viel het displat uit, resultaat geen info over de (parkeer)sensoren, temp. etc. De Radio (Swing) bleef wel spelen, informatie van de radio bleef wel in beeld.

Nadeel was ook dat de sensoren de caravan niet meer zagen, dus bleven 'piepen'. Bij een werkend display schakelde hij de achersonsoren netjes uit bij een aangekoppelde aanhanger.

Yeti zit in de garantie, dus tijd voor een bezoekje aan de dealer.

g,Ruud

hemi24

Forumguru
Welk display is nu uitgevallen?!? Het Maxidot of het scherm van je radio? Aangezien je het over missende weergaven van parkeersensoren hebt en wel geluid van radio had verwacht ik dat het het scherm van de laatste is...

rupo

Lid
Het scherm van mijn Radio. Dit geeft behalve radio informatie ook informatie over de parkeersensoren en clima.
Radio info wordt wel weergegeven, Clima en parkeersensor info niet meer. Senoren werken nog wel, alleen met de piepjes en niet meer visueel (in het Radio scherm).
(dus niet het scherm tussen de toeren- en kilometerteller).
g,Ruud

hemi24

Forumguru
piepjes blijven ook wel aangezien dit door een aparte buzzer wordt verzorgd in de B-stijl aan de bestuurderskant...

omdat je naast de OPS (optische weergave parkeersensoren) ook de climaweergave mist, heb ik het gevoel dat er ergens iets niet in de haak is met de CAN-bus.

rupo

Lid
Tijdens mijn vakantie viel het display in de midden console uit, resultaat geen info over de (parkeer)sensoren, temp. etc. De Radio (Swing) bleef wel spelen, informatie van de radio bleef wel in beeld.
g,Ruud

Na een reset van de almachtige computer werkt alles weer prima.
Prima service van de dealer, met 15 minuten stond ik weer buiten.
g,Ruud

Blijft een terugkerend probleem, ik heb het zeker eens per jaar. Het display van de parkeersenoren en radio info valt uit.
Ook nu weer, tijdens vakantie in de eifel. Display valt uit. Auto weggezet, lichtjes radio blijven branden (gaan niet uit!), volgende ochtend ... accu down! Probeer dan maar eens bij je startkabel bij het reservewiel te komen, niet dus, de klep gaat niet open (iemand een tip/truckje?).
Na met wat hulp op weg geholpen te zijn, functioneer alles weer. Voortaan maar een steeksleutel in het dashbordkastje, dan kan ik de accu loshalen om het display te resetten!
g,Ruud

hemi24

Forumguru
Klinkt als defecte canbus-module voor je radio...

... of is er bij jou naderhand nog een carkit gemonteerd?

Nee geen carkit, alles is verder standaard. Gebeurt me zo'n beetje eenmaal per jaar.
In de regel kan ik naar de dealer, die reset de modulen (kan verder nooit iets vinden), raakt de accu leeg, dan is ook het geheugen gewist, aldus de dealer.
g,Ruud

hemi24

Forumguru
Vreemd dat je het meerdere keren hebt gehad tijdens de vakantie, ik zou haast verdenkingen krijgen richting de elektronica van je trekhaak.
Weet je zo wie deze later heeft ondergebouwd?

Idee had ik eerder ook, maar het gebeurt ook zonder trekhaak (caravan). De trekhaak (verwijderbaar) is standaard Skoda. Het gebeurt inderdaad vaak tijdens vakantie, maar niet altijd. Heb het eenmaal voor de deur thuis gehad. Dan is het ook zo opgelost, even naar de delaer en een reset.
Maar ik weet u, steeksleutel mee, even de accu los en het is opgelost. Dus ik kan ermee 'leven', punt is wel dat het altijd ongelegen komt, ... maar ja, wat is een goed moment ;)
g,Ruud

Bovenaan Onderaan