Downpipe 1.8 turbo 4x4

Wie heeft er ervaring met het uitzoeken van een goede sport uitlaat voor de 4x4 turbo? Ik wil graag een chip van JD engineering toepassen, maar het liefst in combinatie met een goede downpipe en misschien een sport kat?!?!?! De downpipe schijnt moeilijker te zijn dan voor een voorwiel aangedreven octavia. Ik heb al wel achterhaald dat het een vergelijkbaar syateem is als van een Audi S3 of TT Quattro. Ik hoor graag van jullie ervaringen of kennis hiervan.
confused.gif

Boertje

Nieuw lid
is het benzine??

misschien een dumpvalve ook een leuk idee :tongue: lekker pssst geluid bij loslaten van het gas!!

Dutch4x4

Senior Member
Zou ik niet doen, gaat de luchtmassameter mee aan gort.

Maar je zou wel kunnen denken aan een nieuwe diverter valve (de variant van de blow-off valve of dump valve die de overdruk niet naar de buitenlucht afvoert, maar recirculeert). Heel veel voegt dat overigens niet toe, maar de standaardrommel van plastic gaat inderdaad veel minder lang mee dan de stalen busjes van Forge. Maar goed, die zijn dan ook weer vele malen duurder.

Ik heb de hele internet al afgezocht, maar daar is maar weinig volgens mij. Een diverter valve is een optie, maar daar krijg je niet veel resultaat van ivm vermogen winst. Ik ben op zoek naar een paar pkjes zonder alle eurotjes uit te moeten geven.

Iemand nog andere tips?

Dutch4x4

Senior Member
Die vermogenswinst krijg je door dat JD-kuurtje, maar dat ging je toch al doen, begrijp ik. Goedkopere manier van winst boeken is er niet.

De rest zijn allemaal kersen op de taart. Leuk, maar voegt qua vermogenswinst weinig toe. Met downpipe en DV etc. verbeter je vooral de gasrespons en haal je wat van de turbolag weg. Is ook wat waard. Niet al het goede kun je in pk's uitdrukken...

Bovenaan Onderaan