DQ200 twijfelt met momenten en normaal rijden niet altijd even vlot.

HV0

Lid
Hallo, Mijn Octavia 1.5TSI met DSG van 2019 heb ik nog niet zo lang geleden gekocht en hij rijd zalig.
Doch merk ik dat het moeilijk doseren is om op een normale manier vlot te vertrekken, rustig aan gaat dit prima.
Als je vlotter vertrekt of herneemt dan twijfelt de DSG, hij is precies afgesteld om rustig te vertrekken en te rijden.
Als het wat vlotter mag dan voel je het iets te bruusk om comfortabel te zijn.
Ik heb al met veel soorten automaat gereden maar nu is het precies "leren doseren".
Ik heb al geprobeerd op dit forum een antwoord te vinden en kom telkens op chiptuning uit, de bedoeling is niet om meer koppel te hebben.:lezen:
Maar op normaal genieten en een lange levensduur dus graag advies van jullie wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt alvast!;)

HV0

Lid
Bedankt voor je reactie. Ik kan dit alleszins in overweging nemen maar kan dit dan als normaal beschouwd worden voor de DSG?

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook een 2019 Octavia met 1.5 en DSG. Snap wel wat je bedoelt hoor. Had ook wel tijd nodig om een middenweg te vinden tussen heel rustig en soepel optrekken en veel te bruut uit de startblokken komen.
Bij vol gas schakelt hij soms goed voelbaar.

Mijne is softwarematig wel aangepast. Dat heeft iets geholpen en daarmee heb je weer een echte eerste versnelling.

Lees ook nog regelmatig over de gasrespons laten aanpassen.
Had ik bij nader inzien toch beter wel kunnen proberen ook toen ik toch bij @Antera was voor andere VDCS aanpassingen.

HV0

Lid
Waar heb je die sofware matig laten aanpassen?
En is 399 euro de normale prijs voor een aanpassing?
Of wat zijn de ervaringen in het algemeen?

1983jeroen

Forumguru
Vagtechniek heeft het gedaan. Omdat het om combinatie met chiptuning minder duur was dat ook maar meteen laten doen. Voor alleen de aanpassing aan de DSG vind ik 399 wel duur. Zeker als ik kijk naar wat er gedaan is.

Bij andere tuners zie ik dat sommigen hem echt afstellen op de wens van de klant.
Bij mij hebben ze een aangepast programma voor de D geladen dat voor hun standaard is voor deze DQ200. Daarbij wordt de eerste versnelling gebruikt tot ca. 15km per uur en schakelt hij in de andere versnellingen ook wat later dan standaard.
Het schakelen zelf zou ook nog wat sneller moeten zijn dan standaard.
De S is niet aangepast.
Had er meer van verwacht, maar ik heb nog een afspraak bij ze om het wat te finetunen.

• Leuk
Waarderingen: HV0

1983jeroen

Forumguru
Klopt, maar het helpt ook om de koppeling te sparen. Dat was de voornaamste reden om het te doen. Het extra vermogen spreek ik zeer zelden aan

Bovenaan Onderaan