Draadeind komt mee met oliefilter

gehaktbal

Forumguru
Als ik het oliefilter vervang bij mijn O3, komt het draadeind altijd mee met het filter.
Deze moet ik dan met een griptang losmaken, wat verre van wenselijk is. Want hoe voorzichtig ook, elke keer beschadig je het schroefdraad toch een beetje.

Dit is bij de Octavia de eerste auto waar ik zoiets mee maak. Hebben meer mensen dit? En is dit op te lossen? Loctite heb ik heel kort over nagedacht, maar lijkt me niet iedeaal aan de binnenkant van de motor.
 

EdK

Forumguru
Als je liters loctite erop giet dan gaat het niet goed inderdaad.
Maar als je de bus waar je draadeind indraait een klein beetje geeft en dan er in draaien en weer iets terug en dan er weer indraait dan heb je minimaal tot geen dat je morst op plekken waar je het niet wil.
En dan ff lekker laten drogen en dan de boel afbouwen.
Uiteraard wel het draad op draadeind en de bus ervoor goed reinigen / ontvetten anders heeft het nog weinig zin.....
 
Volgens mij moet die geborgd met een loctite.

Even uit de service handleiding van mijn Honda ADV;
Check that the oil filter boss [1] protrusion from the crankcase is the specified length as shown.
• If the oil filter boss is removed, apply locking agent to the oil filter boss threads as shown.


Dus dat.
En nou verwacht ik dat dat bij VAG niet anders zal zijn.
 
Bovenaan Onderaan