Draadloos Android Auto

Goedemorgen,

Is het mogelijk om de telefoon (Android) draadloos te verbinden met de auto via Android Auto? Ik heb een Octavia RS230, niet-gefacelift.

Alvast bedankt!

Groeten Rick

jesse_s93

Forumguru
Dag Rick, dat is mogelijk, maar niet zonder adapter of dongle. Carlinkit biedt een dergelijke oplossing aan, maar ook AAwireless. Inmiddels zullen er nog wel meer bedrijven zijn die in die boot zijn gestapt. Kijk vooral even goed naar de reviews.

Rallye

Forumguru
Ik was gisteren al op zoek geweest naar wanneer draadloze Android Auto is geïntroduceerd. Volgens https://androidworld.nl/nieuws/android-auto-draadloos-europa in 2018. Dat jouw Octavia uit 2016 het niet heeft is dan dus logisch. Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde Dongle (en eigenlijk ook nauwelijks met Android Auto - hier thuis is alles wat mobiel is van Apple), dus daar blijf ik even van weg.

Hou wel rekening met extra stroomverbruik van je mobiel, zeker als je ook navigeert met een app. Mijn iPhone wordt ook erg warm bij gebruik van CarPlay - zelfs zo dat hij bij tegelijkertijd draadloos laden soms uitvalt.

1983jeroen

Forumguru
Ik gebruik al een paar jaar de dongle van Carsifi.
Werkt erg goed.
Heb hem met een heel kort kabeltje verbonden en naast de usb aansluiting geplakt met klittenband waardoor je hem niet ziet zitten (boven het bakje waar eventueel de draadloze lader zit)

Zoals vermeld is het stroomverbruik van je telefoon wel hoog.
De verbinding loopt via WiFi dus het is niet mogelijk om je telefoon tegelijk als hotspot te gebruiken voor je passagiers.

Voor kortere ritten is het een super oplossing. Voor langere gebruik ik het ook, maar dan wel met de telefoon aan de lader

Bovenaan Onderaan