Draadloos laden niet mogelijk (na 6 maanden prima te hebben gewerkt)

dervish

Nieuw lid
Hallo,

Iemand bekend met dit probleem?
Draadloos laden werkte prima, tot een aantal dagen terug.
Leg mijn telefoon in het vakje, telefoon zegt bliep (ik ga laden) en 2 tellen later zegt de auto:
De mobiele telefoon in het opbergvak kan niet worden geladen. En het laden stopt dan.
Thuis 3 verschillende Qi laders, en die werken uiteraard allemaal prima ;)
In dit geval een iphone Xr. Hoesje er af tot zelfs het rubberen matje weghalen maakt geen verschil.

Raar.... IMG_0047 (2).jpg

EdK

Forumguru
Nog garantie op de wagen ?
Zo ja dan zou ik ff lekker naar de garage rijden en hun het laten uitzoeken.
In tussentijd is alleen dan wel laden via USB poort of 12V wcd..... maar goed dat is even niet anders dan....

hemi24

Forumguru
Ik merk af en toe bij mijn Samsung dat die nog wel eens willekeurig wil zijn hoe ik deze in het laadvak leg; 180° draaien kan tot een melding leiden dat deze niet geladen kan worden.

EdK

Forumguru
Zelf twee toestellen met draadloos laden, en een draadloos laadstation in woonkamer liggen.
Maar maak er nog amper gebruik van omdat zo vaak mee maak dat de telefoons zo precies op lader gelegd moeten worden willen ze gaan laden.
Of dat hij in eerste instantie aangeeft te laden en om wat voor reden dan toch weer niet laad.
En ligt niet aan merk feun want 2 verschillende merken en allebei last van en ook al op laders gelegd van derden en excact zelfde probleem...
En kan dus heel goed wezen dat dit ook gewoon het geval is in de wagen...

MarcoO2

Forumguru
Draadloos laden zou moeten bijdragen aan gemak. Als dat doel niet bereikt wordt, ben ik r snel klaar mee. Ik gebruik wel gewoon een kabeltje totdat de techniek wél makkelijk en feilloos werkt.

hemi24

Forumguru
Ik heb een draadloze oplader van de Ikea, en die werkt eigenlijk best goed en kent ook geen problemen v.w.b. positionering.

De als ik dezelfde telefoon laad in de auto, merk ik dat deze daar langzamer laadt, maar wel veel warmer wordt, en daardoor zelfs regelmatig het laadproces onderbreekt.

dervish

Nieuw lid
Inmiddels opgelost. De hele unit is vervangen. Hopelijk werkt deze iets langer dan 6 maanden....

Bovenaan Onderaan