Draadloos laden S24 in Octavia IV werkt niet

The Vipe

Actief lid
Mijn Samsung S24 wil niet draadloos opladen in mijn Octavia IV 2024. Zodra ik hem neerleg, lijkt hij even te willen gaan laden maar stopt vervolgens binnen 1 á 2 seconden weer. Daarna komt de melding in de navigatie-display dat er niet draadloos geladen kan worden. De andere telefoons van de gezinsleden (niet zijnde S24 telefoons) doen het wél gewoon. Meer mensen met dit probleem, bevat de S24 wellicht teveel ijzer waardoor hij niet goed wordt ondersteund in dit laadvak ofzo en is hier iets tegen te doen?

Patron

Senior Member
Heb je toevallig al geprobeerd om zonder hoesje te laden? Ik weet dat dat bij sommige andere modellen wel eens een issue kon zijn.

The Vipe

Actief lid
Zonder hoesje geprobeerd, ook de telefoon in alle mogelijke posities neergelegd maar dit veranderd helaas niks aan het resultaat.

Japanese Power

Donateur
Ken het formaat van een S24 niet maar ik heb hetzelfde probleem destijds gehad met mijn iPhone. De positie van het laadgedeelte in je telefoon luistert nogal nauw t.o.v. de positie in je laadplateau. Mijn telefoon was te klein maar sinds de overstap naar een wat grotere iPhone is het opgelost. Bij mij hebben ze destijds zelfs het laadplateau vervangen omdat ze dachten dat die niet goed was.

The Vipe

Actief lid
Ik heb nu een specifieke positie ontdekt waarbij mijn S24 soms het draadloos opladen accepteert, maar zodra de telefoon ook maar iets beweegt, wordt dit weer onderbroken. Zit dus blijkbaar in de combinatie van deze telefoon en het laadstation die niet lekker op elkaar zijn afgestemd.

MacRembrandt

Forumguru
Ik gebruikte tot voor kort alleen maar bedraad Apple Carplay, dus de iPhone laadde dan ook op.
Maar heb de laatste tijd geprobeerd om in mijn 2020-Tiguan mijn iPhone 13 Pro Max draadloos te gebruiken, maar ik heb precies hetzelfde probleem als wat TS beschrijft.
Heb al vanalles geprobeerd: anders neerleggen, zonder hoesje, etc. Zelfs zonder rubber matje in het vak. Maar als hij al oplaadt, dan slechts voor 1 of 2 seconden.

Irritantste bij mijn Tiguan is dat je dan dus constant die melding "telefoon wordt draadloos geladen" in beeld krijgt (echt om de minuut of zo). En op een gegeven moment krijg je de melding dat de telefoon niet opgeladen kan worden. Die melding gaat NIET vanzelf weg en blijft dus in beeld totdat je m wegklikt. Vreselijk irritant en ook nog eens niet echt verkeersveilig.

Ik had nog de hoop dat het in een volgende auto (deze gaat er in januari uit) beter zou zijn, maar de post van TS tempert die verwachtingen......:rolleyes::cautious:

Antera

Donateur
In vcds kan je er niks mee en of het een instelling is in je telefoon. Er is wel een menu volgens mij over draadloos laden misschien daar iets in staat

Berpie74

Actief lid
Het bericht van de ts komt mij bekend voor. Ik had eerst een Samsung Galaxy S21. Die laadde overal prima draadloos op, behalve in mijn Octavia 2024. Hetzelfde geldt voor mijn Google Pixel 9 Pro. Die krijg ik met geen mogelijkheid draadloos opgeladen in de Octavia. Thuis en op het werk gaat dit probleemloos op diverse draadloze opladers. Erg irritant vind ik dit. Zit al te kijken naar andere draadloze opladers die in het vakje passen om daar dan de telefoon op te leggen :banghead:

Binnenkort gaat hij voor onderhoud naar de garage. Hopelijk kunnen ze er daar wat aan doen.

Bovenaan Onderaan