Draadloos opladen iPhone

Hautje

Nieuw lid
Ben sinds kort in bezit van Octavia IV (2023). Prima auto, alleen: het draadloos oplaadvak voor mijn iPhone werkt niet. Hij geeft voortdurend de melding dat ik de rommel op moet ruimen, maar die bestaat alleen uit mijn telefoon! In de garage zeggen ze dat dit aan Apple ligt, die telefoons doen het vaker niet. Ik geloof daar niks van, maar kan het niet bewijzen. Wie heeft ook een Oct. IV met hetzelfde probleem? Of juist een prima ladende iPhone?

Rallye

Forumguru
Bij mijn Golf (zelfde basis als een O4) is de positionering van mijn iPhone 15 Pro wel van invloed. Even zorgvuldig neerleggen en hij laadt wel. Nadeel is dat hij zo warm wordt als je hem tijdens het laden laat werken, dat hij op een gegeven moment uitvalt. Zie het topic in mijn handtekening voor mijn work around.

jongetje

Forumguru
Ik heb het idee dat die "rommel van Apple" (sorry moest hem maken) erg gevoelig is waar je hem op het oplaadpad legt. Dat is ook de reden waarom je iPhone gebruikers allemaal met zo'n hoesje met zo'n magsafe ring ziet lopen. Mijn Android telefoons van Samsung leg ik in het vak en gaan gewoon laden.

Moet wel zeggen dat ik steeds vaker gewoon met de kabel laadt aangezien dit enorm veel scheelt in hoe heet de telefoon wordt als je ondertussen AndroidAuto en een hotspot aan hebt staan.

Antera

Donateur
Apple zorgt idd meer voor problemen dan Android. En een hoesje is vaak ook niet optimaal voor draadloos laden. Daarnaast is het draadloos laden leuk als je niet te veel gebruikt maakt van diverse apps tegelijk anders dan red die het niet. Op langere afstanden met meerdere apps hang ik hem gewoon aan de kabel

Privé en werk iPhone laden prima in vakje van mijn Octavia uit 2021. Soms melding dat er rommel in ligt inderdaad (grap is al gemaakt).
Beetje goed schuiven soms. En inderdaad, iPhone wordt warm, dus heb ook een USB-C naar lightning kabel in auto, gaat sneller en efficiënter.

Berghuis

Donateur
Ik ervaar geen problemen met het draadloos laden. Heel soms dat ik even een melding krijg dat het laden niet mogelijk is, maar als ik dan mijn iPhone even oppak en weer terugleg doet ie het gewoon.
Moet wel zeggen dat ik vaker met de kabel laad omdat dit wel sneller gaat. Het draadloos laden is te zwak in deze auto's.

Hautje

Nieuw lid
Dank voor jullie reacties en het inkoppen van de grap (ik had hem immers met dat doel al klaargelegd). Ik begrijp dat ik er maar mee moet leren leven (en gebruik inmiddels ook usb-oplader).

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het idee dat die "rommel van Apple" (sorry moest hem maken) erg gevoelig is waar je hem op het oplaadpad legt. Dat is ook de reden waarom je iPhone gebruikers allemaal met zo'n hoesje met zo'n magsafe ring ziet lopen.
Nou, nee, juist niet. De MagSafe-hoesjes zijn juist voor gebruik op een losse oplader, en niet bedoeld voor de draadloze oplader in de auto. Die oplaadplek heeft immers uberhaupt geen MagSafe-ring.

Mijn Iphone laadt overigens prima en snel op de draadloze oplader in mijn Focus, zonder problemen. Viel me alles mee, gezien de vele issues die ik erover had gelezen in de VAG-varianten.

Bovenaan Onderaan