Draagarm coulance A4

Bakkertje

Forumguru
Beste allemaal,

Mijn schoonouders rijden naar volle tevredenheid in een A4 uit 2001. Nu is vandaag bij de APK gebleken dat 1 draagarm niet goed is en deze is dan ook vervangen. Nu heb ik zelf in een Passat gereden en daarbij zijn onder coulance destijds de draagarmen vervangen. Weet iemand wat de regeling was en of deze ook van toepassing is op een A4 uit 2001? (de auto heeft pas 92 dkm gelopen..)

Alvast bedankt!

Bakkertje

Forumguru
Bedankt voor de ahum, serieuze, off-topic reacties..

Mijn Passat was destijd 8 jaar oud en had 2 ton ervaring, ik heb destijds ook een oproep gehad om met mijn auto terug te komen.. Onze golf IV is ook terug geweest voor het vallende raam probleem, dat was toen niet zozeer op basis van de leeftijd maar op basis van de km-er stand. Daar komt nog bij dat de Audi keurig in onderhoud is bij dezelfde Audi dealer en als er dus een coulanceregeling geweest is, had het preventief vervangen kunnen / moeten worden. De leeftijd zegt overigens niet zo gek veel, de Audi in kwestie heeft pas 92 dkm gelopen en staat er netter en beter onderhouden bij dan mijn Octavia van 2,5 jaar oud.

Constant

Erelid
Als je niet kunt aantonen dat er sprake was van een overduidelijke productiefout (bewijslast ligt bij de eiser gezien de leeftijd van de auto), dan is enige coulance ondenkbaar. Het feit dat je schoonouders destijds geen terugroepactie hebben gehad (zoals bij jouw auto) is een indicatie dat er blijkbaar geen structurele problemen bekend zijn in hun productiejaar. Bovendien wordt een auto ongeveer 10 tot 15 jaar oud, dan is het onrendabel en onrealistisch om nog een dure reparatie te verwachten van de fabrikant.

Bovenaan Onderaan