Draagarmen vervangen

Dutch

Actief lid
Vanmorgen heb ik mijn O2 bij de dealer gebracht voor een beurt (km stand is 28k, de auto is van september 2005). Zojuist werd ik gebeld dat de draagarmen vervangen moesten worden!

Dat lijkt me wel erg vroeg. Hebben jullie hier ervaring mee?

Octaviarijder

Actief lid
Lijkt me niet echt logisch dat deze na 28k kilometer al vervangen moeten worden, heeft de dealer ook een reden/oorzaak gegeven. Zelfs al zou er geen duidelijk oorzaak zijn, dan moet de dealer een behoorlijke coulance geven op de vervanging.

KMA

Lid
Lijkt mij ook onder de 2 jaar garantie vallen. Ik denk dat het ivm het kraken/piepen is wat hier elders op het forum al ter sprake is geweest

CaptainH

Nieuw lid
Bij mij zijn ook de draagarmen vervangen (althans dat zegt de dealer), in verband met een krakend geluid in de ophanging. Nu rijd ik een leaseauto, dus kosten zijn niet voor mijn rekening. Bovendien heeft het voor mij niets geholpen, want het probleem is weer teruggekomen.

Dutch

Actief lid
Het is inderdaad garantiewerk. Het lijkt op deze manier wel een verkapte terugroepactie te zijn.

Waarschijnlijk wordt dit punt bij elke O2 tijdens de eerste beurt gecontroleerd.

Bij mij kraatk er ook wel eens iets, maar bij de 30k beurt (jan. 2006) hebben ze bij V-car er geen opmerkingen over gemaakt.

Dutch

Actief lid
Vanmorgen ben ik bij de dealer geweest. Ze hebben inderdaad de rubbers van de draagarmen vervangen vanwege het gekraak. Het schijnt een Nederlands probleem te zijn a.g.v. de vele verkeersdrempels.

Daarnaast heb ik nogmaals geklaagd over de krakende deurrubbers. De vorige keer werden ze ingespoten met siliconenspray, maar dat werkte niet. Ze hebben nu een ander smeermiddel gebruikt dat afkomstig is van Pon. Als dat niet helpt worden de deurrubbers vervangen.

VEEJAY

Forumguru
Mailtje van de dealert:

Er zijn bij verschillende Octavia's draagarmen vervangen n.a.v. een blijvend gekraak in de ophanging aan de voorzijde. Deze vervanging wordt niet preventief gedaan, omdat niet bij alle auto's deze klacht aanwezig is. Mocht u last hebben van dit kraakgeluid bij uw auto, dan zal de auto eerst gecontroleerd moeten worden. Dit om er zeker van te zijn de klacht ook correct te verhelpen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Het schijnt een Nederlands probleem te zijn a.g.v. de vele verkeersdrempels.

[/ QUOTE ]

Zijn de wegen in Oost Europa dan veel beter?
Wat het wel kan zijn is dat wij West Europeanen wat gevoeliger zijn voor dit soort kraakjes, terwijl in de rest van de wereld wat minder daarover klaagt.

de wegen zelf zijn misschien niet beter dan in België of Nederland... maar daar spenderen ze hun geld beter dan aan nutteloze roadbumps. Alsof deze mini-schansjes snelheid remmen ...

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

Zijn de wegen in Oost Europa dan veel beter?
Wat het wel kan zijn is dat wij West Europeanen wat gevoeliger zijn voor dit soort kraakjes, terwijl in de rest van de wereld wat minder daarover klaagt.

[/ QUOTE ]

De wegen zijn hier wel beter dan in Oost Europa, maar de verkeersdrempels zorgen ervoor dat de draagarmen hier relatief vaak de maximale uitslag te verwerken krijgen.

Peter79

Actief lid
Ik heb precies hetzelfde! Bij elke drempel lijkt wel of de voorophanging doorbreekt. Volgende week naar de dealer terug. Na ruim 8000 km in 1,5 maand is dit wat te snel. Maar de oorzaak lijkt me al duidelijk als ik dit lees.

sunnyboy

Senior Member
ook bij mij gekraak aan de voorkant bij verkeersdrempels. (nee, niet de drempel "overgeschoven")
Ook kraken de deurrubbers nog altijd.
Moet ik hoognodig tijd vrij gaan maken voor een dealerbezoek.

Bovenaan Onderaan