Draaiknop uitstroomopeningen

Hallo,

Vandaag heb ik succesvol een Parrot Carkit in mijn Octavia II gezet. Nu heb ik bij de montage per ongeluk een soort veer achter het dashboard losgetrokken. Deze blijkt van de draaiknop/regelknop van de uitstroomopeningen te zijn. Ik zie ongeveer wel waar hij terug moet worden geplaatst (bij een oranje overbrenging) maar kom er niet uit hoe of waar precies.
De draaiknop is nu dus nutteloos.

Iemand een idee of foto van hoe dit hoort te zitten?

Alvast bedankt.

Ronnie

Forumguru
Je kunt simpel de hele uitstroomopening uit het dashboard trekken, (iets breeds achter de randen zetten)voorzichtig naar je toe trekken.

verduidelijking

Het gaat dus om de 'veer' verbinding die aan/achter de draaiknop op onderstaande foto zit:

Bijlagen

• oct.jpg
    oct.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 67

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat wanneer je de afdekplaat onder het dashb. kastje rechts verwijderd het kunt zien, het zal de aansturing van de kachelkleppen zijn.

Welke afdekplaat bedoel je?

Ik heb vandaag hele DB-kastje gedemonteerd + het hele DIN-vak + de airco unit half losgehaald.

Dan zie ik dat de 'veer' aangesloten moet worden op een overbrenging die oranje gekleurd is. Aangezien de 'veer' echter een vreemde eindverbinding heeft weet ik niet hoe ik deze weer correct moet bevestigen om het geheel werkend te krijgen.

Wellicht weet iemand hier een oplossing.

ik denk dat je met de veer de buitenkabel bedoelt, van de keuze knop(voorruit/voeten enz) voor de verwarming. je moet het uiteinde van de kabel, achter in de draaiknop drukken en dan de knop draaien, als het goed is schiet hij er dan weer in, maar het kan lastig gaan, aangezien je er slecht bijkomt!

suc6

ik denk dat je met de veer de buitenkabel bedoelt, van de keuze knop(voorruit/voeten enz) voor de verwarming. je moet het uiteinde van de kabel, achter in de draaiknop drukken en dan de knop draaien, als het goed is schiet hij er dan weer in, maar het kan lastig gaan, aangezien je er slecht bijkomt!

suc6

Dank je voor je reactie. Je omschrijving is correct. Dat heet dus buitenkabel.
De aansluiting op de draaiknop gaat goed. Het is de aansluiting op de andere zijde die er niet meer in wil.

Nog tips?

EdK

Forumguru
Is er een foto van te maken die je tekst iets meer verduidelijkt ?
Want foto's zeggen vaak meer dan woorden !

ik zeg ook FOTO!! :D.

ik heb het laatst los gehad bij de knoppen, maar niet op het kachel huis, dus weet eerlijk gezegd niet hoe het zit, misschien als ik het zie, kan ik je helpen.

gr martijn

Ik ga het van het weekend nog eens proberen. Als het dan niet lukt volgen er foto's.

Iedereen bedankt voor de ondersteuning. Het is gelukt!

Heb de AC-unit uitgebouwd, de kabel losgekoppeld van de AC en zo kreeg ik ruimte om te kijken waar deze in moest komen. Dit is een gat waar het uiteinde maar op één manier in kan. Vrij snel gevonden en alles weer kunnen monteren.
Voor eventueel gebruik in de toekomst bijgaande nog twee foto's: 1 van de kabel op de AC-unit en 1 van het andere uiteinde.

Bijlagen

• 21112009110.jpg
    21112009110.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 35
  • 21112009111.jpg
    21112009111.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan