Drama :-( Achterlicht / Plaatje kapot

Tjarco

Lid
Kon mezelf wel lekschieten vandaag... Rij al negen jaar in auto's van iedereen, nog nooit een schrammetje, schade of ongeluk. Nu heb ik 3 weken zelf een auto en rij ik zo achteruit tegen een paal aan :nono:

Resultaat: linker achterlicht kapot (alle lampen doen het nog, het plastic is gebroken) maar het plaatje wat onder het achterlicht en het achterlicht zelf zijn behoorlijk gebogen. Helaas geen foto...

Nu heb ik een aantal vragen, hoop dat jullie me kunnen helpen...

1. De lampen doen het nog, alleen het rode reflectorplastic is er af, mag ik hiermee doorrijden zonder kans op boete? Of hoe kan ik het quasi repareren tot de echte reparatie?

2. Heb net het Haynes boek besteld, komt volgende week binnen. Kan iemand misschien de pagina over de bodykit delen van de rechterachterkant inscannen voor mij? Kan ik al eens onderzoeken hoe het allemaal vast zit en hoe het gebogen onderdeel heet.

Voor de duidelijkheid het gaat om het onderdeel met blauw gemarkeerd op de foto (maar dan links) Het is zo naar binnen gebogen (richting de voorkant van de auto) dat er best een ruimte (1-2 cm) is ontstaan tussen de zijkant van dit onderdeel + het achterlicht en de achterklep, langs de gele lijn. Ook bij de paarse markering lijkt iets gebogen. De achterklep gaat echter wel normaal dicht.

felicia.png

Verder nog iemand tip/tricks of iemand die een goede garage kent (omgeving Dordrecht) Alvast bedankt, ik ga verder huilen...

peterrapid

Forumguru
Kop op man, gebeurt de beste zelfs :bloemen:
Ik kan je niet verder helpen maar er zijn hier een paar straffe mannen die je wel aan de info kunnen helpen

Tjarco

Lid
Dank voor de reacties,

Inmiddels rij ik al drie dagen rond, (echt geen tijd gehad) zonder problemen (niet al het reflectorplastic is weg / geluk gehad)

Nu zei iemand anders dat door het indeuken van de bumper, deze zijn stevigheid heeft verloren en vervangen zou moeten worden..

Dus beetje rondgekeken en kwam op deze website. http://www.yoyopart.com/oem/4988596/vanwezel-7615540.html

Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen BUMPERS & SUPPORT BUMPERS?

Desperado

Forumguru
Ik zou om die reden de bumper niet vervangen. Als hij nou heel erg beschadigd is wel, maar als er verder niks te zien is zou ik er lekker mee door rijden.

Cordoba

Forumguru
Ik verwacht dat er bij de Felicia gewoon nog een stalen balk onder het kunststof deel zit, en die balk zal de echte klappen opvangen. De kunststofbumper zal dan mogelijk bij een volgende aanrijding versplinteren, maar dat lijkt me eerlijk gezegd niet heel belangrijk, zeker niet bij een auto die naar de 20 jaar gaat. Voor de echte veilingheid zal het heel weinig verschil maken, dus net als @Desperado zou ik zeggen lekker laten zitten, zolang het er redelijk uitziet.

Bovenaan Onderaan