Dreetje

Hoi allemaal,

Ik zal me, zoals een goed burger betaamt, even kort voorstellen.

Goed, ik ben Andre, ben 35 jaar, getrouwd, 2 kids, enz, enz. Wij wonen in het pittoreske Assen.

Vorig jaar Juli heb ik een O2 combi gekocht met 188.000 km op de klokken.

Wat is het?
Het is een Elegance uitvoering, dus gescheiden Clima, MFD, 17" en ga zo maar door. Kleur: volgens mij is het Douwe Egberts rood :grin:

Wat is er aan veranderd?
Niet zo heel veel, auto is motorisch door VVT onder handen genomen en is van 105 naar 150 paardenkrachten gegaan
OEM dakspoiler
Alpine INE-s900r ingebouwd

Toekomst:
Niet zo heel veel, ben niet zo'n verbouwer
Vliegwiel is aan vervanging toe, dus daar komt een vaste voor in de plek en een versterkte koppeling (je weet maar nooit)

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Groeten,

Andre 264129_171543582909461_5426629_n.jpg

Thanx.

Ik wou een bepaalde uitvoering hebben, in diesel, met een bepaalde kmstand Op dat moment was er maar 1 auto in NL, die aan die criteria voldeed. De kleur sprak me eerst niet zo aan, moest er even aan wennen, vindt het nu ook helemaal top

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt inderdaad verdacht veel op de auto's waar de DE-buitendienst het land mee doorkruiste.
Ruikt-ie nog erg naar koffie?:smirk:

Hendrik5E

Senior Member
Welkom op dit forum Dreetje! Beetje tevreden over VVT? Is het een standaard chip of een op maat aangezien je 45 pk xtra hebt gekregen? :rolleyes:

Bij VVT heb je geen "standaard" chip. Bij iedere chip ga je op de rollerbank, om het optimale rendement te genereren, en heb je tot bepaalde hoogte ruimte om aan te geven hoe het vermogen moet lopen.

Bij mij hebben ze eerst de after-market roetfilter er tussenuit gehaald en nieuw stukje buis tussen gezet. Daarna hebben ze de nokkenas op tijd gezet (scheelde ook weer 6 pk)

Na een testrun zagen ze dat er ook een trekhaak onder zit, en hebben ze, om de koppeling etc te sparen, het koppelverloop aangepast.

Dus ja, zeer tevreden!

Rollerbank.JPG

VEEJAY

Forumguru
Dat verschil moest zeker voelbaar zijn! Ik vond mijn auto met 105pk comfortabel maar een beetje saai, na mijn eerste tuning naar 140PK werd (snelweg) rijden weer leuk=minder vermoeiend.

Inderdaad de vliegwiel nog even vervangen met dit koppel. Heb je trouwens nu een ander geluid of bijgeluid nu de roetfilter weg is? Of hoor je geen verschil?

Veel plezier (gaat wel lukken).

Miez1

Forumguru
Welkom in ons midden 'D-E tje1977' ! Mooie auto en lekker opgepept. Als liefhebber van een knipoog op de auto zou ik een klein stickertje 'feuerwehr 1.9' achterop plakken ;)

Veel veilige kilometers gewenst !

grtz.

Miez

Dat verschil moest zeker voelbaar zijn! Ik vond mijn auto met 105pk comfortabel maar een beetje saai, na mijn eerste tuning naar 140PK werd (snelweg) rijden weer leuk=minder vermoeiend.

Inderdaad de vliegwiel nog even vervangen met dit koppel. Heb je trouwens nu een ander geluid of bijgeluid nu de roetfilter weg is? Of hoor je geen verschil?

Veel plezier (gaat wel lukken).

Het geluid klinkt iets holler, maar wel beter ;)

Bovenaan Onderaan