Binnen de grenzen van de wet is het wel toegestaan om de DRL gedimd aan te houden samen met het dimlicht. Dat is ook wel in te stellen, toch?
Bij mijn Fabia heeft de dealer vóór aflevering (05/2011) d.m.v. de VAS-kast de achterlichten zo geschakeld dat deze altijd branden als het contact aanstaat, ook in combinatie met de DRL. Onvermijdelijk branden dan ook stads- of standlichten aan de voorzijde mee, hetgeen formeel in strijd is met het betreffende voorschrift dat DRL verbiedt "in combinatie met enige andere verlichting aan de voorzijde". Jammer dan - ik wil gewoon never nooit over straat zonder brandende achterlichten én goede zichtbaarheidsverlichting aan de voorkant.
Overigens ben ik geneigd om al vrij snel van DRL op dimlicht over te schakelen, maar dat staat hier eigenlijk los van. Dimlicht geeft toch vaak nog iets betere zichtbaarheid - en bovendien is dan ook de instrumentenverlichting aan zodat de metertjes beter afleesbaar worden, juist als er een groot contrast is tussen buiten en binnen de auto (bv. met felle zon tegen én de zonnebril op).