Tanx voor de infoProberen te overtuigen van een ander standpunt (o.a. met behulp van informatie!) is toch iets anders dan reclameren (=klagen).
Nee, de huidige verplichting voor nieuw op de weg komende auto's is dat de achterlichten in combinatie met DRL moeten kunnen branden. Dat is nog geen verplichting om ze ook daadwerkelijk aan te hebben - maar er komt een dag dat die verplichting ook gaat gelden voor alle auto's waarbij die voorziening aanwezig is.
Vergelijk de geschiedenis van de autogordels in stappen:
Zo zal het met die achterlichten ongetwijfeld ook gaan.
- geen voorzieningen vereist
- er moesten uniforme bevestigingspunten aanwezig zijn
- er moesten (eerst alleen voorin, later op alle zitplaatsen) gordels aanwezig zijn
- gebruik van de eventueel aanwezige gordels werd verplicht gesteld.
Even bij een vcds specialist langs gaan en binnen enkele minuten branden ze. En als je nog meer wensen hebt kan hij je daar ook misschien wel mee helpen.Mijn rapid is van 6/1/17 en ik heb geen mogelijkheid om drl samen met achterlichten te voeren
kan je aan laten zetten he hahahTanx voor de info
Moet je die dan zelf kunnen aanzetten, bv met een knop
Of hoe bedoel ja dat
Mijn rapid is van 6/1/17 en ik heb geen mogelijkheid om drl samen met achterlichten te voeren
De standlichten(kleintjes) en achterlichten wel
Bij de aankoop van mijn Octavia in februari 2014 had ik bedongen dat de achterlichten met DRL mee moesten branden. De dealer heeft dat ook zo gedaan.Maar ik ga er niet aan laten zitten. Ivm garantie en WEcare toch bedankt voor de info
Nee, de huidige eis houdt niet in dat je daar een knopje voor moet hebben.Moet je die dan zelf kunnen aanzetten, bv met een knop
Ja, maar hebben en toepassen zijn nog twee verschillende dingen, denk ik zo?[...]VCDS Hex Net dus zaken aanpassen moet toch geen probleem zijn?
Veel leden hier laten juist de achterlichten aanzetten in combinatie met de DRL.
Bij mist of anderszins slecht zicht gaat je licht niet persé aan en zou je minder zichtbaar kunnen zijn voor achterop rijdend verkeer. Bovendien is het (bij mijn O3) voor en achter led, dus meer lampjes vervangen is ook niet aan de orde. Ik snap sowieso niet waarom voor wel en achter niet, als het donker is gaan toch ook niet alleen je koplampen aan?Klopt! Dat heb ik op een Skoda-dag óók laten doen. Ondanks dat mijn F3C de verlichting automatisch in- resp. uitschakelt. Ook wat anderen zeggen: veiligheid éérst!
Dat was uit een doorgeschoten zucht tot energiebesparing: de DRL alleen vóór was immers bedoeld om dimlicht, stadslicht voor, achterlichten en kenteken- plus dashboardverlichting te vervangen bij verbeterde zichtbaarheid overdag (althans voor tegenliggers en mensen die willen oversteken en je dus moeten zien aankomen).Ik snap sowieso niet waarom voor wel en achter niet, als het donker is gaan toch ook niet alleen je koplampen aan?
Doe ik dus al sinds 1967 of zo.et als in de scandinavische landen altijd aan
Ach 1967, dat waren nog eens tijden. Als ze nu uitstappen dan is het niet om je te waarschuwen dat je lichten nog aanstaan, misschien om je lichtjes uit te doen....Doe ik dus al sinds 1967 of zo.
Toen een voorligger bij een stoplicht nog uitstapte om me te komen waarschuwen dat ik mijn lichten vergeten was uit te doen (ja ja, om 2 uur 's middags... )
Toen ik altijd met licht aan reed deed ik maar 2, hoogstens 3 jaar met een auto, de halogeen drl op mijn Renault daar is,er in 5 jaar 1 kapot gegaan nooit preventief vervangen en led drl hoeft niet te worden vervangen.Heeft de dagrijverlichtig nog invloed op het vervangen van lampen?
Voorheen verving ik om de twee jaar dimlicht en achterlicht stadslicht om de vier jaar. Nu heb ik dagrijverlichting en weet niet hoe lang die mee gaat.
Ook overdag staan bijna altijd dimlichten en achterlichten aan.
Hoe vaak vervangen de forumleden die altijd light aan hebben hun lampen?