Wederom de eeuwige lichten discussie.
Zou toch pleiten voor een universele regel en dat betekent in mijn opinie altijd verlichting voeren voor en achter.
Al die regels in verschillende landen en automatische schakelaars (die mijns insziens niet altijd even goed werken met name bij mist) maken het er niet eenvoudiger op. Automatische sckakelaars maken de gebruiker lui, niet dat die niet wil maar simpelweg vergeet om de lampen aan te zetten want gaat automatisch toch?
In Scandinavie moet je altijd verlichting voeren net als Slovenie. Italie altijd buiten de bebouwde kom en zo nog meer landen met verschillende regels.
Daarnaast bewezen veiliger (4% dodelijke ongevallen zou voorkomen worden door het voeren van verlichting)
Last but not least, bij het verplicht voeren van verlichting vermijd je iedere vorm van twijfel bij weersveranderingen, schemering, tunnels, tussen de bomen rijden en noem allemaal maar op en dit vang je op.
Kortom lijkt me duidelijk dat ik kies voor altijd voeren van verlichting voor en ACHTER.
De besparing lijkt me alleen al om veiligheidsreden en het geringe gebruik te rechtvaardigen.