DRL in koplamp

Joske

Forumguru
ik vind het wel mooi alleszins :thumbsup:

alleen een unit openen... lijkt zo 'tricky' é :nailbiting:
moet nadien ook perfect weer dicht, voor vocht enzo buiten te houden.. :)

Dutch_Ish

Senior Member
Heel gaaf.. Kempes, aan jou de eer. Ik volg (als alles goed is gegaan )

Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
Laatst bewerkt:

Der Einser

Forumguru
Ik vind het een beetje cheap ogen.
Ben nooit zo'n fan van dit soort verlichting after market.
Vervanging van de huidige verlichting door LED oké, maar zo'n aanpassing,..

Lijkt zo erg op die cheap ass Audi imitaties (complete unit) die je wel eens ziet in Golfjes

Dutch_Ish

Senior Member
Hmm niet helemaal mijn ding Kempes. Maar zoals jij zelf al zegt wijken ze teveel af. Ik ga eens op de sloop kijken naar een paar nette koplampen. Dan kan ik daar mee gaan knutselen.

Ik heb ooit is z'n project gedaan bij mijn Suzuki Swift toen er nog geen after market lampen te koop waren. Ik heb toen de oven voorverwarmd op 150 graden, toen de oven op temperatuur was heb ik de oven uit gezet en de koplamp erin gelegd (tijd weet ik niet meer, dacht 15 min.) daarna haal je de koplamp eruit en is de lijm rondom zacht geworden waardoor je het kunststof glas er zo af trekt. Niets klooien met zagen en snijden dus. Daarna alles weer in elkaar lijmen met een geschikt product.

onderstaand een paar foto's ter inspiratie

http://s651.photobucket.com/user/mikceconcepts/slideshow/

Bijlagen

• KOPLAMP03.jpg
    KOPLAMP03.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 46
  • KOPLAMP15.jpg
    KOPLAMP15.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 45
  • KOPLAMP16.jpg
    KOPLAMP16.jpg
    156,5 KB · Weergaven: 45
  • KOPLAMP18.jpg
    KOPLAMP18.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ziet er leuk uit, in het donker.... Maar het idee van DRL is nou juist dat ze recht naar voren ongeveer net zo veel licht uitstralen als dimlicht, en deze lampjes geven ongeveer net zo veel licht als een stadslichtlampje (zie deze foto), en zijn daardoor ongeschikt als DRL.
Achtergrond: Dimlichten projecteren verreweg het grootste deel van het licht op het wegdek direct voor de auto. Alleen wat strooilicht straalt recht naar voren. Voor zichtbaarheid overdag is echter alleen dat licht recht naar voren nodig, vandaar dat DRL's zijn uitgevonden. Die kunnen daardoor ook met veel minder elektrisch vermogen toe, en besparen daardoor brandstof.

Skoda-MAN

Forumguru
Voor DRL moest er toch ook altijd een goedkeuring aanduiding op staan of is dat niet meer nodig?
Bijvoorbeeld DRL omzetten van koplampen naar mistlampen mag dat zomaar?

andrehj

Forumguru
Die goedkeuring hoort er inderdaad op te staan. Zonder goedkeuring rijden mag idd niet. Maar of er op wordt gecontroleerd is (helaas) een ander verhaal... :nono:

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb van mijn vader geërfd dat als er iets niet in orde is aan de auto er direct een ambtenaar in functie naast me staat. :banghead:
Het voordeel hiervan is dat ik niet zelf mijn auto verlichting hoef te controleren, daar heb ik een mannetje voor met een keurige pet op. :deuk:

Bovenaan Onderaan