DRL Octavia 3 ??

redriver

Senior Member
Kan iemand duidelijkheid scheppen in het type dagrijverlichting (DRL) bij de Octavia 3 ?

Ik denk dat er 2 typen zijn nl, (foto 1) waabij aan elke zijde 2 "lijntjes" zichtbaar zijn en , andere type (foto 2 ) waarbij de alleen buitenste lampjes branden links en rechts.

Vragen:

* Is dit beide LED verlichting ?
* Brand dit dus altijd (niet uit te schakelen) ?

Bedankt.

JeSko

Forumguru
@MiDe

Beide zijn de facelift hoor, facelift is altijd met de E klasse stijl gespleten koplampen. De bovenste is gewoon de RS, die heeft de strepen onderin de units, onderste is een gewone Octi, die hebben de strepen langs de zijkanten van de units.

JeSko

Forumguru
Aha helder @Ronald_B , wist niet dat er full led en ander Led bestond, ingewikkeld.

Edit: Post waar Ronald op reageerde verwijderd want niet langer relevant.

redriver

Senior Member
Als ik nou een Octavia heb met de DRL aan de zijkant (foto 2) zijn dit dan wel witte LED's ? En zo nee, kunnen daar wel LED lampjes in gezet worden i.p.v. gloeilampjes ? Ik heb de manual erop nageslagen maar daar staat het niet duidelijk in omschreven.

Bij mij zijn de DRL's LEDs, terwijl mijn dimlicht geen LED is.

En dan nog antwoord op je vraag of ze zijn uit te schakelen. Normaalgesproken niet. Ik heb een VCDS-wijziging laten doen waardoor ze wel uit gaan als de schakelaar op de O-stand staat. Deze staat bij mij echter (bijna) altijd op de Auto-stand, dus branden ze altijd. Als het donker is, gaat het dimlicht ook aan, en gaat de DRL iets minder fel branden. Heb daarnaast ook nog een VCDS-wijziging laten doen waardoor mijn achterlampen (LED) ook branden als mijn DRL brandt (dus altijd behalve in de O-stand).

Bovenaan Onderaan