Hoi allemaal, sinds een jaar ben ik in het bezit van een O2 met DSG bak. De motor is een diesel 2.0 type DMM. Kilometerstand stand zo rond de 120.000 Km.
Enige weken geleden ging het motormanagment lampje branden. Geen problemen alles werkte goed maar er moet een reden zijn. De garage (niet merk gebonden) heeft de comp. uitgelezen en kwam met enkele meldingen o.a P161D en P161A. Dit blijken gloeispiralen te zijn. Geen probleem ermee. de auto start ook bij
-10 C, misschien een slechte verbinding in een stekker. Dit is iets voor de volgende beurt. Ook was er een melding dat de gewenste druk van de turbo niet overeen zou komen met geleverde druk. De monteur heeft toen een paar potten Winn's in m'n volle tank gedaan omdat dit de turbo schoon zou kunnen maken. Hij had hier eerder positieve resultaten mee bereikt. De opdracht naar mij toe was de tank (bijna) leeg rijden en dan opnieuw tanken en dan langskomen zodat we de melding weer kunnen resetten. Bij het uitlezen waren er geen meldingen meer van de turbo. Alles gereset en weg bij de garage. Na een paar honderd meter gereden te hebben kwam weer de melding van motormanagment terug. Direct omgekeerd en de monteur laten uitlezen. De melding nu was P0473. Dit zou mogelijk een druksensor zijn. De monteur wist even niet wat hij hiermee aankon. Hij zegt ik kan wel op de bonnefooi van alles gaan vervangen maar dat vond hij zelf geen goed idee. Hij wilde eerst met andere techneuten, mogelijk een VAG dealer, overleggen. Aan de hand van bovenstaand verhaal kan iemand hier iets mee. Ter overvloede de auto rijdt prima en gaat niet in noodloop. Suggesties zijn welkom.
Enige weken geleden ging het motormanagment lampje branden. Geen problemen alles werkte goed maar er moet een reden zijn. De garage (niet merk gebonden) heeft de comp. uitgelezen en kwam met enkele meldingen o.a P161D en P161A. Dit blijken gloeispiralen te zijn. Geen probleem ermee. de auto start ook bij
-10 C, misschien een slechte verbinding in een stekker. Dit is iets voor de volgende beurt. Ook was er een melding dat de gewenste druk van de turbo niet overeen zou komen met geleverde druk. De monteur heeft toen een paar potten Winn's in m'n volle tank gedaan omdat dit de turbo schoon zou kunnen maken. Hij had hier eerder positieve resultaten mee bereikt. De opdracht naar mij toe was de tank (bijna) leeg rijden en dan opnieuw tanken en dan langskomen zodat we de melding weer kunnen resetten. Bij het uitlezen waren er geen meldingen meer van de turbo. Alles gereset en weg bij de garage. Na een paar honderd meter gereden te hebben kwam weer de melding van motormanagment terug. Direct omgekeerd en de monteur laten uitlezen. De melding nu was P0473. Dit zou mogelijk een druksensor zijn. De monteur wist even niet wat hij hiermee aankon. Hij zegt ik kan wel op de bonnefooi van alles gaan vervangen maar dat vond hij zelf geen goed idee. Hij wilde eerst met andere techneuten, mogelijk een VAG dealer, overleggen. Aan de hand van bovenstaand verhaal kan iemand hier iets mee. Ter overvloede de auto rijdt prima en gaat niet in noodloop. Suggesties zijn welkom.