doordat motor versnellingbak en aandrijving allemaal voorin zit zijn de meeste voorwielaandrijvers zwaarder op de vooras als op de achteras, dit geeft ook onderstuur (het zware gewicht voorin wil vooruit blijven gaan).
dan maar een poging tot voorbeeld van normale belading en maximale belading.
-even uit mijn hoofd weegt mijn O2 1360kg, zeg dat 60% vooras is en 40% achteras. dat is dan afgerond 800kg op de vooras en 560kg achteras.
-maximale belading met mensen en kofferbak vracht is rond de 2000kg. dit zal meer op de achteras dan op de vooras liggen. hoeveel vindt ik toch lastig te bepalen... maar waarom?
ik zit zelf al rond de B stijl dat is ~midden tussen voor en achteras. alles achter mij zal meer op de achteras drukken. vracht achter de achteras en tegen de kofferbakdrempel zal zelfs de druk op de vooras lichter maken, je ziet ook bij veel caravan rijders dat de achterkant is ingezakt en de vering aan de voorkant omhoog komt.
wie heeft er een weegbrug ???