Druppel lader aansluiten

Grobbe

Nieuw lid
Beste ik ben in het bezit van yeti 2012, deze is aangepast voor mijn handicaps , nu rijd ik niet zo veel en regelmatig accu leeg , ik wil een druppellader aansluiten , zou dat kunnen via de sigaretten aansluiting of lukt dat niet .een andere optie om een aansluiting via kabeltje buiten de auto te maken .

Frup

Forumguru
Hahahaha humor!
Dus als ik het goed begrijp wil je de accu opladen via een sigaretten aansluiting die z’n stroom haalt uit diezelfde accu?
Je hebt dan de perpetuum mobile uitgevonden.
Of ik lees het verkeerd.

Erik_NL

Forumguru
zo vreemd vind ik de vraag niet want onze BMW motorfietsen laad ik al jaren op met een druppellader via de accessoire-aansluiting.
Mijn toenmalige Passat heb ik wel eens met de klemmen op de accupolen aan de druppellader gehad als ik langere tijd weg was, omdat de BMW stekker van de druppellader niet op het aanstekercontact paste.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ook een druppelladder voor de BMW motorfiets en laad ik ook via het 12VDC stopcontact, is ideaal
En theoretisch zou het ook met de Yeti kunnen daar het 12V stopcontact niet geschakeld is.....
Dus tsja kwestie van uit proberen .....

hemi24

Forumguru
Als de 12V aansluiting geschakeld is gaat dit (waarschijnlijk) niet lukken.
Ik zou het hoedanook afraden, omdat het wellicht bepaalde stuurapparaten ervan weerhoudt om in Bus-rust te gaan..!

Beter om een externe aansluiting te (laten) maken, soortgelijk een Scandinavische aansluiting voor het aansluiten van wagenvoorverwarming.

IMG_2931.jpeg

Canon-Eye

Forumguru
Wat is er mis met de pluspool van de accu in combinatie met het daar in de buurt aanwezige massapunt?

Frup

Forumguru
Een accu kan zichzelf toch niet opladen dacht ik zo. Hoe zit dat dan? Moet de stroombron dan niet een andere zijn?
Ik vraag me dan af, als de accu regelmatig leeg is, waardoor dat dan komt. Niet doordat er niet zo veel in gereden wordt denk ik? Of veel korte ritjes waardoor de accu niet voldoende kan laden? Zijn er andere stroomgebruikers? Is de accu nog wel goed? Met de informatie van TS is het m.i. speculeren.

Tees

Donateur
Een accu zou idd niet zomaar leeg moeten lopen, tenzij je m héél lang niet gebruikt. Dan moet er idd een sluipverbruiker aanwezig zijn.

Ik zie overigens geen groot bezwaar in laden via de sigarettenaansteker, lijkt me onwaarschijnlijk dat de CANbus daarvan in de war raakt. Er zit tenslotte niet voor niets een permanente plus op bij deze autos.

Canon-Eye

Forumguru
@hemi24
Ook als de druppellader op de 12V socket IN de auto kan worden aangesloten, zal er toch ergens een snoer met 220V van buitenaf de auto in moeten. Ik zie het verschil in problematiek niet zo, eerlijk gezegd - hoogsten een verschuiving ervan.

Frup

Forumguru
@Frup je ridiculiseert de vraag van Grobbe, maar weet je niet hoe een druppellader werkt?
netvoeding uit een stopcontact aan de ene kant, 12 V aan de oplaadkant
Ik heb zelf een druppellader … Ridiculiseren was inderdaad niet m’n bedoeling. Maar ik had de vraag aanvankelijk in mijn kinderlijke onschuld wat anders geïnterpreteerd. Ik sluit mijn lader echter direct op de accu aan (onderhoud caravan-accu).
Overigens wordt er veel gereageerd, maar blijven er nog veel vragen onbeantwoord.

Bovenaan Onderaan