Druppels olie op oprit

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken vind ik op de oprit olie druppels. Tenminste, het kan iets anders zijn maar geen (condens) water. Het komt van rechts voor de auto. Mijn tegels zijn antractiet, dus de vloeistog lijkt zwart of donker, maar is niet erg dik. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Waterpomp/lekkage koelvloeistof is afgelopen winter vervangen.

Groetjes,

SkodaEst

Bakkertje

Forumguru
Blijven de vloeistofniveau (koelvloeistof, olie) wel netjes op pijl?
Overigens gok ik toch dat het de condenser van je airco is. Om die uit te sluiten kun je eens proberen om geruime tijd voordat je thuis de airco uit te zetten en te kijken of ie dan nog steeds lekt. Rechtsvoor zit in ieder geval wel de condenser al ik met niet vergis ..

Dank je.
Waarom verdijwen die condensvlekken dan niet, is toch water?
Olie blijft op peil. Rest weet ik eigenlijk niet.

Nog eens gevoeld.
Naast het rv wiel zit een plastic kap, daar kan ik met mijn hand onder en daar is het vochtig. Als ik mijn hand terug haal, is die zwart, maar kan maar niet ruiken wat het is. Kan het koelsvlst. zijn? Of moet dat olie zijn.

SuperBartje

Forumguru
giet er rustig een glaasje water overheen: als het olie is zie je het zo aan de oliefilm die op het water komt
kan ook zijn dat tussen het binnenscherm en je spatbord een hoop vochtige prut verzameld is waaruit het vocht langzaam weglekt

Chatslet

Forumguru
Onder de motorkap en bij de wielen in de buurt is het sowieso zwart. Is gewoon fijnstof, rubberslijpsel, remslijpsel, zand en modder van de (snel)weg. Als dat mee spoelt met water laat dat inderdaad vlekken achter dus kan heel goed condens zijn. Kijk maar eens wat er voor bende van je velgen komt als je die gaat wassen. Als het spul gewoon reukloos is dan zal het vrijwel zeker condenswater met mee gespoelde zooi zijn. Als het olie is dan merk je het meteen want dan heb je vette bende op je handen. Haal je vinger maar eens langs je oliepijlstok en vergelijk, wedden dat je vinger nog uren later naar de olie ruikt? Zelfde gaat op voor diesel, is ook gewoon troep want als er voor jou een knoeikneus heeft getankt heb je ook vettige handen en stinken ze de hele dag naar diesel. In het geval van benzine zal je het ook gewoon ruiken. Wat koelvloeistof betreft, kan het niet helemaal uitsluiten maar het lijkt me dat je dat ook gaat ruiken. Gewoon de komende dagen even 's ochtends met koude motor het koelvloeistof pijl checken en in de gaten houden. Zakt dat niet is er niets aan de hand.

ik heb ook zoiets aan de hand gehad, bij mij was het de oliekoeler die beschadigd was... door het plastic van de luchtinlaat van de bumper!!

hier enkele foto's met bijhorende uitleg om het te illustreren

http://media6.dropshots.com/photos/117558/20100311/b_143007.jpg

http://media8.dropshots.com/photos/117558/20100311/b_143009.jpg

http://media7.dropshots.com/photos/117558/20100311/b_143005.jpg

http://media7.dropshots.com/photos/117558/20100311/b_143011.jpg

Volgens skoda dealer was dit geen constructiefout en heb ik ergens met mijn bumper tegengereden waardoor deze plastic in de oliekoeler ingedrukt werd.
Ik ben zelf 100% zeker dat dit niet het geval was, er was ook geen schade aan de bumper zelf, maar ik heb zelf voor de kosten kunnen opdraaien!

Cheers
B

Chatslet

Forumguru
Als dat recent gebeurd is, ja dan heb je waarschijnlijk de oorzaak te pakken. Kun je makkelijk zelf checken, even krik er onder en het wiel er af halen. Je ziet dan de remklauw zitten en daar loopt een remleiding heen. Je kunt dan met je handen de remleiding volgen om te voelen of er lekkage is. Zo ja, snel terug naar de garage waar ze je remschijven en remblokken hebben vervangen en daar heel erg boos worden.
Wat rijden betreft, remmen zijn tegenwoordig diagonaal gescheiden, dat betekend dat je auto dus twee gescheiden remsystemen heeft waarbij de ene bijvoorbeeld linksvoor en rechtsachter werkt en de andere rechts voor en links achter. Het is dus niet dat door de lekkage ineens je remmen er mee ophouden maar houd er wel rekening mee dat de auto ineens wat minder kan gaan remmen. Waarschijnlijk is dit zelfs nu al het geval als het lekkage van remvloeistof is.

Dank je.
Heb zelf twee linkerhanden, maar ga dinsdag terug naar dealer, weet ook niet of het dat is. Remmen werken prima.

Dealer zegt dat het waarschijnlijk stuurbekrachtiging vleositof is, moet maandag naar APK, dus dan nog eens zien. Heeft wel wat "bijgesteld".

Dealer zegt dat er iets is met het pompje van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Kosten nog onbekend. Tweede euvel alweer, zij het een kleintje. Weet niet of ik nog skoda blijf rijden volgende keer, blijf het kritisch volgen..

Bovenaan Onderaan