dsg 7 geluid

joansim

Nieuw lid
Hallo, sinds februari hebben we een yeti 1,2 dsg 7 comfort.
De auto rijdt erg lekker maar de dsg maakt een zagend geluid vooral als deze in de 5 gaat, ook met afremmen blijft de dsg vrij lang in de 5 e versnelling staan en dan hoor je het geluid goed.
Als je bij 50 km/p u handmatig schakelt van de 4 naar de 5 wordt het geluid erger.
Ook als ik de auto uit laat rollen hoor je het geluid en als ik hem in zijn vrij zet is het geluid hetzelfde.
Ik heb een vraag aan de dsg 7 bezitters of jullie dit geluid ook horen of is jullie auto stil en hoor je geen aandrijvingsgeluid?:icon_smile_question

Alvast bedankt
Gr

EdV

Nieuw lid
Over het hele bereik heel erg stil. ( En dat maakt me elke keer weer heel gelukkig). Ik hoop voor je dat je daar vanaf komt want daar heb je niet zo'n mooie bak voor.

Als ik jou was, zou ik maar heel snel terug gaan naar je dealer.
Dit lijkt mij niet normaal.
Mij Yeti 1.2 DSG 7 is uiterst rustig en comfortabel en zonder "vreemde" bijgeluiden.

Gompie

Lid
Als ik jou was ging ik de vraag als de sodemieter bij de dealer stellen voordat je de hele zaak in de soep draait.

joansim

Nieuw lid
dsg 7 vervangen

Mijn nieuwe auto met ca 3500km is vorige week bij Pon geweest en is men tot de conclusie gekomen dat er een lager meezong vandaar dat jankend geluid.
Vandaag hebben ze er bij de dealer een heel nieuwe bak eronder gezet en het geluid is weg.
Gr Jos

Bovenaan Onderaan