DSG automaat Automatisch wegrijden bij rem los uitzetten!

Robende

Nieuw lid
Goede dag,

Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een octavia uit feb 2017 met dsg diesel.

Heerlijke auto, ik heb een audi a4 gereden uit zelfde jaar en moet zeggen deze is ook niet verkeerd.

Destijds had ik de audi vanwege auto van de zaak, dit heb ik nu niet meer maar ik wilde wel weer lekker kunnen rijden met goede luxe nou dat heb ik met deze wel gevonden rijdt heerlijk.

Ik heb echter wel een ding, ik vind de automaat heerlijk alleen het bij rem los vanzelf wegrijden bloed irritant, nu kon ik dat bij de audi uit (laten) zetten, dus bij wegrijden en rem los vanaf gas in beweging komen ipv dat dat nu automatisch gaat. Weet iemand hoe ik dat in de instellingen uit kan zetten, als dit al mogelijk is?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoord

Gr, Rob

Tees

Donateur
Ik vraag me af of dat niet een Auto Hold functie is die je op de A4 had, die functioneert namelijk precies zoals je beschrijft. Weet niet zeker of dat met VCDS te programmeren is of dat je daar een module voor nodig hebt, @Antera?

Robende

Nieuw lid
Hoi, dank voor je antwoord, zou makkelijk kunnen, maar volgens mij heb ik die optie nu ook alleen joost mag weten waar te vinden haha

hemi24

Forumguru
Probleem is dat de Octavia geen elektrische handrem (met AutoHold) heeft, die je A4 wel had…

HillHold gaat daar jammergenoeg niets aan wijzigen, zoals de naam al zegt werkt die functie alleen op hellingen!

Tees

Donateur
@hemi24, ik had m al aangepast naar Auto Hold :-). Maar als je idd geen electronische handrem hebt, dan wordt dat lastig volgens mij.

Robende

Nieuw lid
hmmm duidelijk dan moet ik er maar mee leren rijden, zal vanzelf wel gaan wennen zie echt het voordeel er niet van maar goed... verder top auto en elke auto heeft wat dus dit komt ook wel goed, bedankt voor de reactie!

hemi24

Forumguru
zie echt het voordeel er niet van maar goed...

kun je ook geen voordeel van zien, aangezien het een nadeel is dat je auto niet over een elektronische handrem beschikt…

Rare is: Van de platformbroertjes en -zusjes, hadden de Golf 7 en de A3 de elektronische handrem al vanaf het begin en kreeg de Leon deze bij de facelift, maar kreeg de Octavia deze juist weer niet bij de facelift…

Tees

Donateur
Ach, went vast snel hoor. Ik reed van de week in de Tiguan van m'n ouders, moest er juist aan wennen dat die Auto Hold had. Voor parkeren of file rijden vind ik t juist wel fijn dat je met alleen je rem kan rijden.

Robende

Nieuw lid
komt wel goed, verder zoals ik zeg top auto ik heb bijna alle opties, scherm is super met andriod car, alles werkt gewoon zoals als het zou moeten verder dus voorlopig niets te klagen verders haha

Janno

Forumguru
kun je ook geen voordeel van zien, aangezien het een nadeel is dat je auto niet over een elektronische handrem beschikt…

Rare is: Van de platformbroertjes en -zusjes, hadden de Golf 7 en de A3 de elektronische handrem al vanaf het begin en kreeg de Leon deze bij de facelift, maar kreeg de Octavia deze juist weer niet bij de facelift…

Vond ik ook raar, mijn 2014 O3 heeft t.o.v. de 2012 Q3 van mijn ouders behoorlijk wat meer en geavanceerder spul aan boord, alleen heeft de Q3 wel een elektrische handrem en de O3 niet, rare keuze van Skoda.

JeSko

Forumguru
@Janno

Zo raar is dat niet, een Skoda is wat meer budget en daardoor kom je zulke bezuinigingen tegen. Skoda beslist dit trouwens niet, VW beslist dat. Die hebben al eens te maken gehad met marktkanibalisme door een te goed Skoda product aan te bieden, die willen zich daar niet opnieuw aan snijden.

hemi24

Forumguru
@Janno : de Q3 was ongeveer het eerste model op het (toen) nieuwe MQB-platform.
Kan me niet voorstellen dat jouw O3 geavanceerdere techniek heeft, behalve dat het bij de Q3 een beste bom duiten kostte om deze opties wel te kiezen…

Antera

Donateur
Goede dag,

Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een octavia uit feb 2017 met dsg diesel.

Heerlijke auto, ik heb een audi a4 gereden uit zelfde jaar en moet zeggen deze is ook niet verkeerd.

Destijds had ik de audi vanwege auto van de zaak, dit heb ik nu niet meer maar ik wilde wel weer lekker kunnen rijden met goede luxe nou dat heb ik met deze wel gevonden rijdt heerlijk.

Ik heb echter wel een ding, ik vind de automaat heerlijk alleen het bij rem los vanzelf wegrijden bloed irritant, nu kon ik dat bij de audi uit (laten) zetten, dus bij wegrijden en rem los vanaf gas in beweging komen ipv dat dat nu automatisch gaat. Weet iemand hoe ik dat in de instellingen uit kan zetten, als dit al mogelijk is?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoord

Gr, Rob

Handmatig los zetten voor je gaat rijden? Autohold uit zetten en je kan wel iets met vcd tweaken dat hij sneller los laat.

Janno

Forumguru
@hemi24 mijn ouders hebben toen zo ongeveer alle opties gekozen, S line met audio upgrade panodak etc., behalve elektrische kofferbak en de allerduurste geluidsupgrade (10 ipv 6 speakers ofzo). Maar ik vind vooral het mediasysteem in die auto tegenvallen, sommige dingen vind ik niet terug in de AID die over het algemeen sowieso meer basic is (ook niet vrij te schakelen). Geen inklapbare spiegels, geen 12V aansluiting in de kofferbak, weet niet of ze die opties hebben gemist. Maar je hebt gelijk, het is geen wereld van verschil natuurlijk, gezien de basis hetzelfde is. Enige wat ik wel van die auto zou willen is de wegklapbare trekhaak en elektrische handrem.

Antera

Donateur
Moet zeggen dat ik hier nooit echt op gelet heb en je dit antwoord schuldig moet blijven maar lijkt me wel als alle andere VAG dit ook kennen.

Bovenaan Onderaan