DSG automatische versnellingsbak

Yeti fan

Nieuw lid
Met zeer veel plezier rij ik in een Yeti 4x4, 2 liter met DSG versnellingsbak. Als ik de bak in 'D' zet loopt de versnelling op tot D6, maar als ik de bak in 'S' zet gaat deze niet verder dan tot S5.

Mijn vraag is nu of dit klopt, gaat de 'S' (sport) versnelling niet verder dan 5?

Ik dank diegene bij voorbaat die mij dit weet te vertellen.

Met vriendelijke groet

Yeti fan

RobPG

Lid
Vreemd, gebruik de S-stand eigenlijk vrijwel nooit en dan hooguit in stadsverkeer. Kom dus niet in de hogere versnellingen.
Wellicht niet voldoende snelheid gemaakt. In S wordt immers pas relatief laat, bij een veel hoger toerental dan in D, opgeschakeld.

RobPG

Lid
Ah, waarschijnlijk om het sportieve karakter te behouden, hoogste versnelling is immers een overdrive.

En t staat idd in de manual:
In de stand​
S wordt de 6e versnelling niet ingeschakeld, omdat de topsnelheid in de 5e

versnelling wordt bereikt
11).

Ook in 'S' wordt het zesde verzet gebruikt, maar dan moet je wel boven de 140/150 km/u rijden. Maar zolang je accelereert komt de bak niet boven de 5.

Yeti fan

Nieuw lid
Reactie op RobPG en bing69

In welke manual heb je dat gelezen dan? In mijn manual staat haast niets over de 'S' stand van de DSG bak.

RobPG

Lid
blz. 119 van de Octavia handleiding (NL). Even gespiekt in een (engelstalige) Yeti handleiding en daar stond het idd niet vermeld.

Bovenaan Onderaan