Hierbij mijn eigen bescheiden bijdrage:
M.b.v. MaxiDot Tripmaster 2 setting het volgende bijgehouden:
Periode: juli-september 2007
Totale rijduur: 99h57min => 100h
Totale Km: 5.242Km
Gem. verbruik: 1:15,38 oftewel 6,5l / 100Km
Hierin zit dus álles verwerkt: Stad, woon-werk-files, (inter-)nationale afstanden. Rijden gebeurt voornamelijk in "D"-drive, in uitzonderlijke gevallen de "S"-stand voor acceleratie.
Heren/dames statistici.... veel plezier ermee.
Voor wat betreft de betrouwbaarheid v.d. DSG:
Gebreken zijn in de 4 maanden, dat de auto nu in mijn bezit is, niet gebleken; dus dáár kan ik niets over vertellen.
Na inmiddels zo'n 6000Km kan ik alleen maar zeggen, dat het -voor mij- héérlijk rijdt.
In "D" is weliswaar - zoals ook in andere threads wordt genoemd - een 'nadenk'-vertraging, maar daar valt wel enigszins op te anticiperen.
De reactietijd in "S" lijkt wat sneller / minder langzaam. In de manual is een stuk geschreven over het zelflerend vermogen van het motormanagement; lees 't eens na (zodra je je auto hebt).
Na mijn 3 voorgaande handgeschakelde auto's voor mij alléén nog maar: DSG / Quattronic e.d.
(Mijn voorkeur heeft óók heel veel te maken met 2xdaags de "A12" en 5 versleten koppelingskabels bij de vorige auto's).
Groet en veel plezier met de nieuwe aanwinst,
Oli4