DSG; Hoe gebruik jij hem het meest?

DSG

  • Stand D

    Stemmen: 35 94,6%
  • Stand S

    Stemmen: 1 2,7%
  • Stand G

    Stemmen: 1 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    37

i2Paq

Senior Member
Dan maar een Poll :laugh:

Nu ik een ruime week met mij DSG op den Nederlandse wegen toer kwam ik er zaterdag, dank zij mevr. i2Paq, achter dat de setting S meer bij mij past.
Wist eerst niet eens dat er een S was om te gebruiken :pieker:

Omdat ik de stand D nogal lui vindt en deze erg snel in D7 staat wat een beetje een schokkend effect heeft onder de 90Km mopperde ik hierover en toen kwam haar antwoord: "Dan gebruik je toch de S".

Nu ben ik benieuwd hoe jullie hem gebruiken en / of jullie een combinatie hebben?
 

Rosinfield

† In Memoriam
In de standaardconfiguratie van de software gebruikte ik de S stand nooit omdat ik die waardeloos vond (veel te lang onnodig doortrekken in de toeren zonder dat er nog veel gebeurt) evenals de D stand om de door jou genoemde reden.
Met de optimaliseringssoftware gebruik ik de S stand af en toe eens (in D trekt hij nu iets langer door). Vorige week toevallig tijdens vakantie in bergachtig terrein, heb ik hem regelmatig gebruikt, vooral bergaf.
 

i2Paq

Senior Member
In de standaardconfiguratie van de software gebruikte ik de S stand nooit omdat ik die waardeloos vond (veel te lang onnodig doortrekken in de toeren zonder dat er nog veel gebeurt) evenals de D stand om de door jou genoemde reden.
Met de optimaliseringssoftware gebruik ik de S stand af en toe eens (in D trekt hij nu iets langer door). Vorige week toevallig tijdens vakantie in bergachtig terrein, heb ik hem regelmatig gebruikt, vooral bergaf.

Hoe optimaliseer je de DSG dan?

Ik ben de D stand nu al helemaal zat :arghh:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik gebruik meestal de D. In mijn configuratie bevalt dat prima. Alleen in de file gebruik ik de S, ivm de grotere remming op de motor.
 

Level42

Forumguru
Ik vind dit een incompleet verhaal want ......
1) aan welke motor hangt jouw DSG ?
2) hoe oud is jouw DSG ?
3) in welk model ligt jouw DSG ?

Ik vond de DSG in mijn O2 FL 1.6 TDI (104 PK) ook een beetje tam en vaak te laag in de toeren draaiend....

Met mijn huidige S3 vind ik de D stand prima geregeld (1.6 TDI 120 PK) en heb ik totaal geen wensen om dit aan te laten passen.

De S stand gebruik ik vrijwel nooit.....als ik al "sportief" wil doen dan doe ik ook meteen met de hand schakelen, maar dat is alleen om eens een enkel keertje een lekker sprintte vanaf stilstand te doen.

De S stand heeft, zoals Rosinfield al zegt, bij een diesel geen of heel weinig toegevoegde waarde. Doortrekken in toeren heeft totaal geen zin met een diesel.....tenzij je van meer herrie houdt :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Met de DSG-6 in mijn O2C 1.9TDI uit 10-2007 was helemaal niks mis, qua rij- en schakelgedrag.
Maar dat geldt blijkbaar niet voor de latere, "verbeterde" modellen i.c.m. andere motoren
 

i2Paq

Senior Member
Ik vind dit een incompleet verhaal want ......
1) aan welke motor hangt jouw DSG ?
2) hoe oud is jouw DSG ?
3) in welk model ligt jouw DSG ?

Ik vond de DSG in mijn O2 FL 1.6 TDI (104 PK) ook een beetje tam en vaak te laag in de toeren draaiend....

Met mijn huidige S3 vind ik de D stand prima geregeld (1.6 TDI 120 PK) en heb ik totaal geen wensen om dit aan te laten passen.

De S stand gebruik ik vrijwel nooit.....als ik al "sportief" wil doen dan doe ik ook meteen met de hand schakelen, maar dat is alleen om eens een enkel keertje een lekker sprintte vanaf stilstand te doen.

De S stand heeft, zoals Rosinfield al zegt, bij een diesel geen of heel weinig toegevoegde waarde. Doortrekken in toeren heeft totaal geen zin met een diesel.....tenzij je van meer herrie houdt :)

De DSG zit in een Rapid Spaceback 1.4D.

De Dsg is een lui stand die zo snel in zijn 7 zit dat ik er gallisch van wordt, traaaaaaagggggggggg.

De dSg stand doet het een stuk beter, zeker als je bedenkt dat woon/werk 20Km op binnendoor wegen betreft. Dan is op/door-trekken met een Dsg niet prettig.

Hij maakt in dSG wel wat meer herrie maar dat is beter dan het schokken en bokken in Dsg.

Eens kijken of de leesmaatschappij iets wel doen met de kosten van een her-tuning.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Schokken en bokken betekent echt dat er iets niet in orde is. Nogmaals, normaal gesproken is er niet echt iets mis mee, maar wordt er wel erg snel opgeschakeld. Dat is eigenlijk het punt, dus sub-optimaal maar wel soepel. Wat jij hier beschrijft is zonder meer iets dat niet hoort.
 
Bovenaan Onderaan