DSG in opmars

LenK

Forumguru
Hier zitten wel wat forumleden op te wachten.

VW Golf 1.4 TFSI (+3200 incl ESP) en Seat Leon 2.0 TFSI 200pk (+2200) krijgen ook de DSG bak.

Nu Skoda nog. Maar we weten nu in ieder geval dat het technisch kan op de RS.
Bron: autotelegraaf

Hetzer

Forumguru
nu de polo de ibiza en de fabia nog!, de eerste is al als enige uitegrust met de nieuwe zestraps automaat met tiptronic in combinatie met de 1.6 105 pk benzine motor, zou ook makkelijk in een Fabia passen, vooruitlopend op die Fabia-TFSI-DSG
grin.gif
!!!!

Jpoers

Lid
Laat het maar snel inburgeren die DSG bakken in de verschillende skoda modellen. Ben aan het onderhandelen met de baas om volgend jaar een nieuwe skoda (=fabia) te rijden via de zaak. en hoop dat dan de potentere motoren optioneel met dsg kunnen worden uitgerust.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ben niet zo van de automaat...
frown.gif

[/ QUOTE ]

Je weet niet wat je mist. De automaat rijdt relaxed en veel sportiever dan een handbak als het moet.

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

frown.gif

[/ QUOTE ]

Je weet niet wat je mist. De automaat rijdt relaxed en veel sportiever dan een handbak als het moet.

[/ QUOTE ]

Kheb zelf een tiptronic. Foei foei. Hoef niks anders meer.
Had ik veel eerder moeten doen.
Jammer dat ie niet in de RS zit.
confused.gif

Matra_Murena

Actief lid

frown.gif

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Ik rij weleens met een automaat, maar ik vind het niks. Verveel me in de stad en op bochtige weggetjes en op de snelweg schakel ik toch al nooit.

Wullum

Actief lid
DSG roeleert!
Wilde ook nooit een automaat, hebt het met diverse automaten geprobeerd en vond het nix, maar 10 minuten met een DSG en ik was om.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wullum</font><hr />
10 minuten met een DSG en ik was om.

[/ QUOTE ]
Kun je uitleggen wat het zo anders maakt dan een traditionele automaat. En dan natuurlijk het rijden. De technische verschillen zijn me wel bekend.

Dutch4x4

Senior Member

frown.gif

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Blijft een kwestie van smaak. Anderen hoeven niet zo nodig 'relaxed' te rijden, maar liever 'betrokken'. Objectief gezien is DSG dan wel sneller, maar de vraag is of het voor dat type mensen subjectief leuker is.

Kortom, ik ga mee met de vraag van LenK. Leg eens het verschil in rijervaring uit met een 'echte' automaat.

SkodaMan

Actief lid
Met de 6 bak automaat met hydraulische koppelomvormer op de O2 vind ik het verschil niet groot. Schakelt ook zeer vloeiend en vlot.

SkodaMan

Actief lid

Da's misschien waar, maar schakelt hij al terug als je een bocht aan ZIET komen zodat dat niet in de bocht zelf gebeurd??

[/ QUOTE ]

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld. De "oude" automaten (3- en 4-bak) konden zich slechts beperkt aanpassen aan de bestuurder en dus zat de bak nog wel eens in een versnelling die je niet wilde.
De moderne 6-bak automaten met bijpassende elektronica kunnen zich wel snel aanpassen en omdat er meer versnellingen beschikbaar zijn is ingelegde versnelling ook beter passend bij de snelheid die je op dat moment rijdt.
De Sportstand blijft ook nog eens langer aan gas hangen en geeft je helemaal het gevoel dat de juiste versnelling is ingeschakeld.

Bij een meeting moet je maar eens vragen of je effe mag sturen in een O2 met automaat
xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan