DSG issues, kloppen mijn bevindingen?

pkrijgsman

Actief lid
@gjmaters een forumlid @andrehj volgens mij heeft zelf zn olie wél vervangen. De foto gaf toch wel n duidelijk verschil te zien. Voor mij zou vervangen van de bakolie (die uit de dsg, niet de frituurpan ) wel n optie zijn...

1983jeroen

Forumguru
Mijne is ook van 2019 en heeft nu 85000 gelopen. Wel is ongeveer 30.000km geleden de DSG getuned dus hoop dat hat nog wat langer mee gaat.
Ik rijd alleen wel met caravan, dus heeft de koppeling het daardoor zwaarder af en toe.

Ik houdt er wel rekening mee dat mijne komend jaar ook een keer aan de beurt is :(

pkrijgsman

Actief lid
Nog een aanvulling, de koppeling is nu nog 5,2mm. Normaal is 8 a 9 mm. Dus dit is heel slecht? Hoe lang kun je hier nog mee rijden? (Garage gaat zsm gebeuren, maar kost toch weer even wachttijd)

Ik weet niet hoe deze getallen precies te interpreteren, maar denk dat die 5,2 een software uitleeswaarde is? Zo’n concrete waarde heb ik niet doorgekregen, maar mij werd door VAGtechniek aangegeven dat de auto echt niet zomaar stilvalt, terwijl deze in de oneven versnellingen af-en-toe echt wel voelbaar slipt en schokt. Lijkt dus niet op een dag of week te komen, maar binnenkort toch maar wel een concrete afspraak maken ook…

pkrijgsman

Actief lid
In mijn beleving kreeg ik 5,2mm door. Tegelijk is het dat het slippen nog niet heel heftig is...in een ander topic las ik dat de kritieke waarde bereikt en opgeslagen was, dat heb ik niet teruggehoord, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is...
Misschien dat @hemi24 hier iets zinnigs kan zeggen?

hemi24

Forumguru
uitgelezen waarde is een correctiewaarde toch?
de bediening (aangrijppunt) van de koppelingen wordt als het ware aangepast aan de slijtage.

kan best zijn dat dit bij nieuwe platen ronde de 8 of 9 ingesteld staat, maar ik heb geen idee wat de waarde is waarbij de koppeling slip begint te vertonen....

Bovenaan Onderaan