Dsg P stand rijden

Beste forumleden,
Ik heb sinds kort een Ocatvia uit 2017.
Nu is het zo als ik de dsg in de p stand zet dan is het net alsof hij nog wil rijden. ook is het zo dat als ik hem in de p stand zet hij nog een stukje rijdt. Echt maar mini stukje maar je voelt het wel. Ook loopt de motor dan onrustig. Totaal niet te vergelijken met de n stand waarbij de motor echt rustig loopt.
iemand een idee wat dit kan zijn?

brepus13

Forumguru
Als ik hem in P zet rolt hij ook een klein stukje om vervolgens te blokkeren. Het is te vergelijken als je een handbal in de versnelling wegzet en je rem loslaat. Dan rolt hij ook een fractie naar voren voordat de versnelling hem vasthoudt.

onrustig lopen herken ik niet.

Desperado

Forumguru
Doet mijn handbak ook. In de 1, motor uit en dan rem los. Dan rolt hij tegen de blokkering van de versnelling aan.
Met de handrem erop gebeurt dat niet vanzelfsprekend.

Ik zal het even proberen wat duidelijker te formuleren.
als eerste moet ik zeggen dat ik voorheen altijd VW dsg reed en die hadden het allemaal niet. Nu ben ik er wel vanuit gegaan dat dit dezelfde dsg bak is, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik ergens aankom rijden en ik stop en zet de stand in de P dan rolt ie nog enkele cm vooruit, miss 5 cm of zo.
Daarna voel ik alsof hij vooruit wil blijven rijden, je hoort het ook aan de motor. Zet ik deze daarna in de N stand dan is dat gevoel en geluid weg.

Rosinfield

† In Memoriam
Na P gaat bij mij de handrem er meteen op ivm dit voor mij onprettige gevoel, al kan dat heel even doorrollen op zich waarschijnlijk geen kwaad

Dat vreemd lopen hoort zeker niet.......
Probeer 'm een keer eerst even in N te zetten, of in z'n achteruit ........

Ik heb het een paar keer geprobeerd om zodra ik stil sta. Eerst rustig in de N te zetten dan ff wachten, dan rustig in de R, dan ff wachten en dan in P en dan gaat het wel goed. Ik zal dit aankomend weekend eens vaker proberen en zal laten weten of het dan nooit gebeurd. Bedankt voor de reactie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het geprobeerd om rustig in de verschillende standen te zetten. Soms werkt het wel, sims werkt het niet dus denk dat ik maar een bezoek ga brengen aan de dealer.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties! :thumbsup:

Rainesh

Forumguru
Laat het ook even uitlezen. Kan ook zijn dat het de gear selector switch is in je pook. Dat komt ook heel vaak voor bij de DQ200 en DQ250 bakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou auto is bij garage geweest... In eerste instantie konden ze niks vreemds vinden. Uiteraard niet mee akkoord gegaan. Toen de chef werkplaats het probleem laten zien, Toen gaf hij toch wel toe dat het niet hoorde. Ze gingen contact opnemen met de importeur. Ze hebben de bak afgesteld, althans zeggen ze, maar probleem is nog steeds aanwezig. Nu werd er gezegd dat het normaal is omdat er geen automatisch handrem op zit... Wat een onzin. Als dat zo zou zijn dan zou het probleem altijd aanwezig zijn en dat is het niet. Ze gaan nogmaals contact leggen met de importeur. Wordt (helaas) vervolgd.

EdK

Forumguru
De bekende product eigenschap bij niet elektrische handremmen ...

Dit zal het volgende antwoord gaan worden !! Let maar op !! :wavecry::wavecry:

Tman0961

Forumguru
Misschien een idee om via het forum eenzelfde auto met dito bak op te snorren? Dan is e.e.a. makkelijk te vergelijken en voor te leggen aan de garage. Dergelijke antwoorden als nu gegeven vanuit de garage ook beter te weerleggen.

Bovenaan Onderaan