DSG probleem, terugroepactie van 57.000 auto’s

VEEJAY

Forumguru
http://www.vaginfo.nl/?p=114

Door een defect in de olietemperatuur-sensor kan er een probleem met schakelen voorkomen. Dit is het geval bij 2.500 auto’s maar omdat niet kan worden bepaald in welke auto’s deze bakken zitten, worden er wereldwijd 57.000 auto’s terug geroepen volgens een woordvoerder van Volkswagen Duitsland.

Alleen in Duitsland al gaat het om om 22.000 Volkswagens, 3.000 Audi’s met S-Tronic, 1860 Skoda’s en 173 Seats.

De reparatie zal onder garantie geschieden.

6-speed DSG
Het gaat om de DSG bakken met 6 versnellingen, gebouwd tussen september 2008 en augustus 2009. Deze zit onder andere in de volgende wagens: VW Golf, VW Scirocco, VW Eos, VW Jetta, VW Passat, VW Touran, VW Caddy, Audi A3, Audi TT, Seat Leon, Seat Altea, Skoda Octavia en Skoda Superb.

(bron: auto-motor-und-sport)

Ronnie

Forumguru
Hallo medeforummers, Ik rij een tijdje rond met een (Franse) VW Touran 2006 2.0 TDI, met DSG6 bak, welke de vervelende eigenschap heeft bij koude bak soms uit een willekeurige versnelling te schieten om er meteen(wanneer ik niet snel genoeg ben hem in N te zetten onder het rijden) met een klap er weer "in te knallen". (bij een warme bak is niets aan 't handje)
Nu zijn er op dit forum een groot aantal DSG rijders en mijn vraag is dan ook: heeft iemand hetzelfde probleem al eens gehad? Mijn gedachte gaat uit naar een defecte "mechatronic" bakaansturing (€ 1000,-) maar misschien is het toch iets anders?

http://www.vaginfo.nl/?p=114

Door een defect in de olietemperatuur-sensor kan er een probleem met schakelen voorkomen. Dit is het geval bij 2.500 auto’s maar omdat niet kan worden bepaald in welke auto’s deze bakken zitten, worden er wereldwijd 57.000 auto’s terug geroepen volgens een woordvoerder van Volkswagen Duitsland.

Alleen in Duitsland al gaat het om om 22.000 Volkswagens, 3.000 Audi’s met S-Tronic, 1860 Skoda’s en 173 Seats.

De reparatie zal onder garantie geschieden.

6-speed DSG
Het gaat om de DSG bakken met 6 versnellingen, gebouwd tussen september 2008 en augustus 2009. Deze zit onder andere in de volgende wagens: VW Golf, VW Scirocco, VW Eos, VW Jetta, VW Passat, VW Touran, VW Caddy, Audi A3, Audi TT, Seat Leon, Seat Altea, Skoda Octavia en Skoda Superb.

(bron: auto-motor-und-sport)
In Amerika al een tijdje bekend als "False Neutral",

Zie bovenstaand bericht van mij: Toevallig deze week bericht gehad van Pon: valt buiten de garantie..... DSG-Bak vervangen A.D. € 4250,-!!!!!!

Ronnie

Forumguru
Whahat? 4250 aftikken? jeetje.. Maar jouw auto is toch niet van na sept 2008?
Let wel: Het gaat over een Touran van feb. 2006 met 170.000 km.
Deze (franse) auto is van m'n zus uit Amerika, als ze in Europa zijn gebruikt ze hem voor het pendelen naar Frankrijk, voor de rest "logeert" de auto bij mij.

kcj

Actief lid
MinT schreef dit al op 09 november (was een artikel op autointernationaal.nl op 08 november)
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=9253
(bij nalezen zie ik dat MinT ook al gereageerd had in dit topic om 0220. Oeps, overgelezen)

AMS.de op 06 november
vaginfo.nl pas op 17 november

Hoelang zou de importeur erover doen om iedereen met een DSG (die in aanmerking komt) te verwittigen ? :crazy:

valt buiten de garantie..... DSG-Bak vervangen A.D. € 4250,-
Wat kost een 'gewone' versnellingsbak om te vervangen ? (ik bedoel algemeen, om een idee van kostprijs / verschil te weten. Niet dat je een 'gewone' in die Touran moet steken :blush: )

Koen

VEEJAY

Forumguru
slotje mag, hoewel de titel van het andere draadjes het over volkswagen heeft, VAG was beter geweest als referentietitel.

Bovenaan Onderaan