DSG probleem

JaspOcta

Nieuw lid
Goedemorgen,

Vorige week woensdag (week 23/2012) is mijn Octavia 1.2 DSG 7 traps er na 11 maanden mee opgehouden. De DSG reageerde helemaal niet meer en gaf een verzopen gevoel over. De moter liep daarintegen wel gewoon in N en P. De mannen van de ANWB wisten niets en de Skoda dealer in Delft weet ook niet wat hij ermee aanmoet? Deze auto heeft slechts 26.500 Km gereden.

Heeft iemand anders deze problemen ook gehad?

Cheers.

ertromp

Forumguru
Heeft de dealer al het e.e.a. uitgelezen aan storingsmeldingen van de DSG?
De dealer kan toch terugvallen op de expertise van de importeur?
Mijn eerste gevoel zegt dat de dealer zich er wel makkelijk van af maakt.

En leuk dat je jezelf voorstelt!!!!!!!!!????????

JaspOcta

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben zoals je ziet aan mijn aanmeldingsdatum ben ik nogal nieuw op zulke fora's en daarom ook niet geheel bekend met de do's en don't. Sorry het was niet mijn bedoeling om onbeschoft over te komen.

De dealer heb ik na 2 dagen gesproken en hij zou mij laten weten wanneer er iets nieuws was. Hij snapte het zelf niet en zou vandaag de technische ondersteuning spreken van PON, maar omdat deze man dit fenomeen niet kende en ik er niet veel over las vroeg ik me af of er iemand anders was die dezelfde problemen heeft gehad.

Bij voorbaat dank.

Ronnie

Forumguru
Nagenoeg dezelfde problemen meegemaakt met een Touran,
Destijds naar de DSG dokter in Aalten gereden en de mechatronic (mechanisch/hydraulische aansturing van de bak) laten vervangen.
€ 1200,- verder en hij liep/schakelde weer als een zonnetje.

VEEJAY

Forumguru
Ik zou gauw opzoek gaan naar een dealer met verstand van zaken, moet natuurlijk allemaal onder garantie en met zo min mogelijk romslomp voor de klant met een hagelnieuwe auto.

Instellingen als de DSG dokter is slechts voor diegenen die prive rijden en geen garantie meer hebben. (vaak weten zij wel meer dan de gemiddelde dealer, dus leuk als contraexpertise).

JaspOcta

Nieuw lid
Goedemiddag allen,

Ik heb vanmiddag dan eindelijk mijn auto kunnen ophalen. De Mechatronic was er zonder enige reden ermee opgehouden. Het heeft 6 werkdagen gekost om dit euvel vinden. Gelukkig doet alles het weer en viel alles onder de garantie.

Toch bedankt voor alle tips.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Bovenaan Onderaan