DSG reset

1983jeroen

Forumguru
Op internet kon je heel veel filmpjes e.d. tegen over het resetten van de DSG. Dit door met ingeschakeld contact, maar niet de motor starten, het gaspedaal 10-30 seconden helemaal in te drukken (en volgens sommige video's nog andere handelingen zoals auto op slot of gas nog ingedrukt houden na contact weer uitzetten)
Dit zou ervoor zorgen dat hij weer naar een soort fabrieksinstelling gaat waardoor hij opnieuw kan wennen aan je rijstijl en zich daarop aanpast.

Omdat ik soms wat lomp schakelgedrag had, ook na tuning van de DSG heb ik dit gisteren eens geprobeerd en het lijkt te werken.
Ik merk vooral een betere overgang van 1 naar 2 maar ook met stevig optrekken vanochtend leek alles weer soepeler te gaan.

Nu is de grote vraag. Kan dit echt werken of zit het alleen tussen de oren?
 

higgy

Forumguru
Jeroen, Pieters vrij zinloze reactie negerende: welke stappen heb jij exact gedaan? Dan probeer ik dat ook eens. Dank je.
 

1983jeroen

Forumguru

Anderen doen nog andere stappen, maar volgens mij gaat het alleen om het ingedrukt houden van het gaspedaal zonder dat de motor loopt en met contact aan
 

Arjan1985

Forumguru
Lees net een heel topic op een Audi forum. Verschillende mensen zijn er over te spreken. Die verzinnen dat niet om op te scheppen.

Hier wat meer info. Eerste hit op Google:
Ze raden af om te resetten als je geen problemen ervaart.
 

mothergoose

Actief lid
In mijn O3 1.0DSG werkte het erg goed, ik gebruikte de video die hierboven gedeeld is.
Mijn huidige O4 1.5 DSG mhev lijkt hier minder op te reageren, maar dat ligt vrijwel zeker aan mijzelf omdat ik me vooral stoor aan het terugschakelgedrag bij het afremmen.
 
Geweldig dit!
Merk wel degelijk verschil!
Ik heb een poosje geleden een lager laten vervangen (slijtage dsg) en nadien had ik de indruk dat de bak wat “zenuwachtig” schakelde tussen de lagere versnellingen.
Dit is nu helemaal niet meer het geval.
Thnx allemaal.
 
Bovenaan Onderaan