DSG schakel paddles

• Onderwerp starter melkerbout
  • Startdatum
M

melkerbout

beste forumleden,

ik weet niet of ik deze post op de goede plek heb gezet maar ik kan het verder nergens vinden op het forum.

Ik heb een O2 ambition BL 1.2 TSI DSG in bestelling staan maar nu weet ik niet of deze uitvoering icm met de DSG standaard schakel knoppen/paddles heeft op het stuur.
Mocht dit niet het geval zijn wil ik als dit kan graag nog een ander stuur bestellen want dit lijkt me toch wel een prettige optie, ondanks dat ik :1819:niet voor niets een automaat kies.

AMBIO2

Actief lid
Melkerbout

Heb zelf ook de 1.2 TSI DSG.
Schakelpaddles zitten niet standaard op deze uitvoering.
Heb zelf ook het 3-spaaks mufu stuur bijbesteld.
Vooral bij rijden met aanhanger of in de bergen.............erg prettig!!

M

melkerbout

Bedankt voor je snelle reactie.
Is deze fabrieks af geleverd of naderhand door de dealer ingebouwd?

ertromp

Forumguru
Ook ik heb in mijn O2 (1.4 TSI DSG 2010) een 3 spaaks stuur.
Deze is af fabriek ingebouwd.
De rechter hendel (bediening ruitewisser) ziet er dan anders uit.
Het knopje voor het bedienen van de MDF zit er niet op omdat dit ook met de knoppen op het stuur gaat.
Het multifunctionele stuur is een top optie!

M

melkerbout

bedankt voor jullie reacties.
Heb vandaag de wijziging voor de extra optie van het mf 3 spaaks stuurwiel met flippers doorgegeven aan de leasemaatschappij. Lijkt me toch wel een erg fijne optie. En kunnen we ook gelijk de radio bedienen vanaf het stuur

Ben ik toch wel benieuwd of dat gaat lukken. Ik heb ook een poging gedaan maar het was geen optie in de BL! Als ik het wilde moest ik afzien van de BL serie en dat scheelt mij te veel. Dan maar de pook naar rechts (kun je ook +en en -en)

Wasmachineman

Forumguru
Klopt, ik wil het ook maar kan niet op de BL ! :407:
En de BL is te aantrekkelijk om te laten schieten voor de paddles...
Dus gauw accepteren en ik wacht wel 3 jaar als ik opnieuw kan bestellen want dan zijn er weer veel meer mogelijkheden.

M

melkerbout

Inderdaad,

heb net van de leasemij gehoord dat dit niet mogelijk is. Is wel erg jammer zeg.
Nouja dan inderdaad maar accepteren. Ach... er zijn natuurlijk ergere dingen. Geen rede in ieder geval om niet meer voor deze uitvoering te gaan. Het blijft een fantastische wagen.

ceesdd

Lid
Ik heb op mijn 1.8 TFSI met DSG7 wel paddles, ik moet eerlijk bekennen als ik ze niet had gehad was het ook goed geweest: IK GEBRUIK ZE NOOIT. Die DSG schakelt zo perfect, ook in de bergen!

ceesdd

Lid
Ja. Maar dit was speciale versie van de Elegance Business die normaliter niet in NL word verkocht maar door toeval naar Nederland was gekomen. Overigens werkt de handmatig schakelingen via dsg pook net zo goed! Ik zou er nooit veel geld voor uitgeven hoor! Tis en blijft een (mooie) skoda maar het wordt echt geen Ferrari!

ceesdd

Lid
Ik bestel geen auto, ik kijk gewoon rond wat er te koop is. Als ik eenmaal besloten heb wil er liefst morgen in rond rijden, kan echt geen maanden wachten! Deze stond toeval ergens in NL, mijn eigen dealer zoekt dat uit via hun dealernet wat er te koop staat. Nog meer optie"s? Ja standaard 17 inch velgen, klote Bridgestone banden, zwarte dakreling en natuurlijk zo'n heerlijk jatbare Columbus die inmiddels vervangen is vanwege de inbraken door Admundsen. Jammer Columbus is toch mooier!

Wasmachineman

Forumguru
Okay, snap het nu, een voorraad model. Was mijn huidige O2 ook. En nu moet ik wachten maar alles loopt precies volgens schema. Nog 15k km en dan wissel ik hem in voor de volgende O2.
Ben benieuwd hoe lang ik de Columbus houd ! Tot op vandaag nog nooit een inbraag ervaren in een auto.

Rallye

Forumguru
Overigens werkt de handmatig schakelingen via dsg pook net zo goed!

Voor mij, maar die discussie is eerder gevoerd, werkt het schakelen met de pook verkeerd om: naar voren om op te schakelen en naar achter om terug te schakelen klinkt logisch, maar is niet intuïtief, omdat je lichaam bij accelereren cq. remmen de omgekeerde beweging maakt.

@melkerbout: heb je nog geïnformeerd naar de kosten van het achteraf monteren van een stur met flippers? wellicht ligt de benodigde bedrading etc. er al.

Sand3r

Senior Member
Ja. Maar dit was speciale versie van de Elegance Business die normaliter niet in NL word verkocht maar door toeval naar Nederland was gekomen. Overigens werkt de handmatig schakelingen via dsg pook net zo goed! Ik zou er nooit veel geld voor uitgeven hoor! Tis en blijft een (mooie) skoda maar het wordt echt geen Ferrari!

Heb je ook sportstoelen?
Zoja, dan lijkt je omschrijving heel erg op de ex-demo auto van de importeur.

M

melkerbout

Hallo Cees,

dus 1 keer geprobeerd en daarna nooit meer gebruikt. Echt dus een optie die je niet mist als je die niet hebt. Nouja, ik ben niet minder enthousiast geworden over de wagen. Het is aftellen. Ik hoop dat ie binnen 9 weken geleverd kan worden want dan is ie er nog net voor onze vakantie. Dan kunnen we hem goed inrijden richting de Ardeche Frankrijk.

Bovenaan Onderaan