Hallo allemaal,
Net terug van vakantie,met de caravan, eerste keer met de superb Combi. Ik moet eerlijkzeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kracht in standaard uitvoering. De gedachtes om enkele PK-tjes erbij te kopen is eigenlijk niet meer aanwezig. Voor de vakantie weldegelijk.
MAAR, ik heb wel iets opgemerkt wat ik niet fijn vindt. Op de autobaan rij ik mooi ongeveer 90-95, cruise control aan, met de DSG in de 6e versnelling. Met 140 PK diesel/6DSG/4x4 een makkie. Kan veel harder als het moet, maar het is toch vakantie. Caravan weegt misschien 1100 kilo, iets meer dan de helft van wat mag, en auto met misschien 250-275 kilo erin. De caravan is geen wonder van aerodynamica moet ik toegeven, maar nu ook weer niet een parachute. Maar als je dan ook maar het eerste het beste kleine hellinkje tegenkomt wordt er al teruggeschakeld. Dat kan echt een ietsie pietsie hellinkje zijn, om over een viaduct te gaan of zoiets. Als we nu in de alpen zouden rijden, OK. En, om het helemaal mooi te maken, niet van de 6 naar de 5, nee, van de 6 naar de 4 (via 0.5 seconde de 5). Van nog geen 2000 tpm naar over de 3000 tpm.
Als dat gebeurt zet ik de DSG handmatig weer in de 5, en dan gaat het net zo goed berg uhhhhh hellinkje-op. Binnen enkele seconden weer op de ingestelde snelheid. Is dit normaal? Het lijkt er bijna op alsof de auto geen risico wil nemen en maar meteen twee versnellingen terugschakelt. Ik heb bij een inhaal actie ook al 120 gereden, zonder probleem. Dan moet de luchtweerstand veel groter zijn, en dan heb ik geen probleem met terugschakelen. De power is dus meer dan genoeg aanwezig denk ik dan.
????? Naar de dealer?
Net terug van vakantie,met de caravan, eerste keer met de superb Combi. Ik moet eerlijkzeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kracht in standaard uitvoering. De gedachtes om enkele PK-tjes erbij te kopen is eigenlijk niet meer aanwezig. Voor de vakantie weldegelijk.
MAAR, ik heb wel iets opgemerkt wat ik niet fijn vindt. Op de autobaan rij ik mooi ongeveer 90-95, cruise control aan, met de DSG in de 6e versnelling. Met 140 PK diesel/6DSG/4x4 een makkie. Kan veel harder als het moet, maar het is toch vakantie. Caravan weegt misschien 1100 kilo, iets meer dan de helft van wat mag, en auto met misschien 250-275 kilo erin. De caravan is geen wonder van aerodynamica moet ik toegeven, maar nu ook weer niet een parachute. Maar als je dan ook maar het eerste het beste kleine hellinkje tegenkomt wordt er al teruggeschakeld. Dat kan echt een ietsie pietsie hellinkje zijn, om over een viaduct te gaan of zoiets. Als we nu in de alpen zouden rijden, OK. En, om het helemaal mooi te maken, niet van de 6 naar de 5, nee, van de 6 naar de 4 (via 0.5 seconde de 5). Van nog geen 2000 tpm naar over de 3000 tpm.
Als dat gebeurt zet ik de DSG handmatig weer in de 5, en dan gaat het net zo goed berg uhhhhh hellinkje-op. Binnen enkele seconden weer op de ingestelde snelheid. Is dit normaal? Het lijkt er bijna op alsof de auto geen risico wil nemen en maar meteen twee versnellingen terugschakelt. Ik heb bij een inhaal actie ook al 120 gereden, zonder probleem. Dan moet de luchtweerstand veel groter zijn, en dan heb ik geen probleem met terugschakelen. De power is dus meer dan genoeg aanwezig denk ik dan.
????? Naar de dealer?