DSG-tuning op maat uitgevoerd door JD

Waalko Kramer

Forumguru
Vanochtend op tijd samen met mijn broer richting Lochem gereden voor een DSG-tuning bij JD.

Auto rijdend uitgelezen en na terugkomst mijn wensen doorgegeven. Daarna ging Jeroen aan de slag om de software aan te passen voor mijn auto.

Proefrit gemaakt en resultaat was verbluffend!

Jeroen en medewerkers bedankt voor de goede service!

Voor DSG-tuning moet je in Lochem zijn!!
 

Waalko Kramer

Forumguru
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je wensen precies waren


DSG schakelt van 1 naar 2 pas bij 18 kilometer.

in zijn 7 gaat pas bij 80 km

en terugschakelen gaat nu soepeler en sneller dan voorheen.

En als je het exact wil weten moet je Mark die ook op het skodaforum zit even vragen wat ze allemaal hebben aangepast.

Het is in ieder geval veel en veel beter dan de standaard-software.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat lijkt verdacht veel op het programma dat er bij mij in gezet is; waarschijnlijk schakelt hij nu ook in S juist wat sneller op, waardoor je die ook prettig kunt benutten zo nu en dan.
Werd even op het verkeerde been gezet door de term "op maat" denk ik ;)
 

Waalko Kramer

Forumguru
Dat lijkt verdacht veel op het programma dat er bij mij in gezet is; waarschijnlijk schakelt hij nu ook in S juist wat sneller op, waardoor je die ook prettig kunt benutten zo nu en dan.
Werd even op het verkeerde been gezet door de term "op maat" denk ik ;)

Volgens Jeroen was ik de eerste met een Fabia die een DSG7 liet aanpassen.

Hij heeft op zijn kantoor de software aangepast n.a.v. wat uitgelezen is tijdens het rijden.
Mocht even op zijn kamer komen kijken!
Weet niet of ze de S hebben aangepast en die gebruik ik zelf niet!
 

oco1979

Forumguru
Zo te horen is de standaard software van DSG automaten niet echt wat het zou moeten zijn
De dsg software van JD komt misschien van DSG-dokter of omgekeerd(wie zal het zeggen of weten) :pieker:.

Want software van 0 beginnen geloof ik niet echt in.

Pier,jan,pol bied een DSG aanpassing aan tegenwoordig.

De dsg-software zal in de meeste gevallen/wensen van de klant,meer de begrenzing wijzigen zijn.

Meesten hebben al een map en passen deze dan zelf naar ervaring aan.

Want een chip op maat waar alles op afgeregeld is zal volgens mee enkel op een testbank gaan waar je toerental kan vastzetten.
 

oco1979

Forumguru
Maar JD doet alles op maat. Dus als er morgen iemand met een Fabia bij hem komt dan past hij de software aan de wensen van de klant.
Hij zit boven afgezonderd achter een 4 of 5 tal monitoren de software aan te passen...

:thumbsup:

Op maat zal dat wel zijn.

Zelf heb ik al ervaring met HS-tronic(B) BR-performance (B) Sqaudra (N)

Allemaal andere aanpak van tunning.

Men S2 zal naar een andere gaan,bijna zeker DVX(B)

JD(N) ben ik ook wel voor,maar gezien de afstand en de prijs die hoger zijn.

Ga voor stage 2(dpf,egr,chip) en dat loopt bij JD toch vlug op.

Eerst nog wat sparen :D.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had toen het idee dat het een vrij standaard aanpassingsprogramma was. Verschilt ook in niets van dat bij mijn vorige auto, toen het bij TVS is gedaan. Gewoon wat later schakelen in D en wat sneller in S. Uiteraard is van alles mogelijk als je verder nog bijzondere wensen hebt. Maar dit is iets wat ze gewoon op de plank hebben liggen.
 

CDK

Forumguru
*1 Zo te horen is de standaard software van DSG automaten niet echt wat het zou moeten zijn

*2 De dsg software van JD komt misschien van DSG-dokter of omgekeerd(wie zal het zeggen of weten)

*3 Want software van 0 beginnen geloof ik niet echt in.

*4 De dsg-software zal in de meeste gevallen/wensen van de klant,meer de begrenzing wijzigen zijn.

*5 Meesten hebben al een map en passen deze dan zelf naar ervaring aan.

*1 Nee dat klopt, levensduur is helaas ondergeschikt aan energielabels bij Volkswagen AG :(

*2 Omgekeerd zeker niet, DSG-dokter is telkens de 1e speler op de markt die de nieuwe bakken kan herprogrammeren!

*3 Is ook niet nodig, in de basis is een DSG een perfect stukje techniek. Alleen de minpunten behoeven een aanpassing.

*4 Zeker niet alleen begrenzing, dat is ook geen maatwerk toch? Aan mijn DSG is softwarematig vrijwel alles aangepast, vrijwel geen enkele tabel vertoont nog volledige overeenkomst met het origineel ;)

*5 zie ook *3 de basis is al goed namelijk :jaja:
 

oco1979

Forumguru
Wie dsg koopt zou je bijna moeten verplichting om dsg te laten aanpassen :thumbsup:

misschien in optie lijst zetten :jaja:

of nog beter, in pakket dsg + chip (verschillende stages)

tip voor dealers.

Ne gat in de markt
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee hoor, niets mis met de situatie zoals die nu is. Iets soortgelijks was er al in de vorm van de in verhouding veel duurdere ABT tuning en die heeft men losgelaten. Maar voor mij zijn het gewoon kosten die ik incalculeer wanneer ik een eenvoudig VAG autootje aanschaf. Met motor en dsg tuning en verlaging, koop je dan toch heel wat onbetaalbaar meer rijplezier
 
Bovenaan Onderaan