DSG van een superb iV vraagje

Wolf75

Senior Member
Ik zoek iets van minimaal 2020 met maximaal 75000km op de teller. Gisteren in Sittard naar een blauwe 1.5 TSI ACT Sportline gaan kijken, maar die was mij iets teveel mishandeld voor zijn bouwjaar. Bijna mission impossible om een hatchback met leuke opties te vinden en geen hybride. Ik begin al een Volkswagen Arteon shooting brake te overwegen als vervanging voor mijn Superb die total loss is.

hemi24

Forumguru
@Tees : er zijn 3 zaken waarvan bekend is dat ze problemen kunnen geven:

1. Defecte mechatronica >150d km;
2. Defecte cellen in het accupakket; garantie tot 8 jaar of 160d km;
3. Lekkage aanhef koelsysteem van het accupakket;

Ik heb een half jaar geleden gekeken of aanschaf van een gebruikte Golf GTE, interessant zou zijn.
Kwam bij navraag bij diverse technische kenners, toch telkens weer bovengenoemde 3 mogelijke problemen tegen. En allen waren het over één ding eens : reserveer maar alvast een bedrag van 7k€ als je een dergelijk probleem krijgt met je plug-in.

Dus als je een plug-in wilt aanschaffen: ga voor een jong gebruikte met weinig kilometers…!

• Leuk
Waarderingen: Tees

Wolf75

Senior Member
Ik vraag me altijd af of ik te fanatiek mezelf in lees en te snel bang ben dat ik degene ben die tegen die ellende aan gaat lopen., maar het wordt keer op keer bevestigd van alle kanten. Het is dat het zo'n ruime geweldige auto's zijn, anders ging ik op zoek naar een ander merk.

Bakkertje

Forumguru
Je kunt geluk en pech hebben en dat geldt wat mij betreft voor zowel een hybride als benzine auto.
Zelf rijd ik al 4 jaar zonder problemen met mijn GTE, wel onderhoud volgens voorschrift. Dus bijvoorbeeld dsg olie wissel wanneer het nodig is.

@hemi24 onder motorkap is het niet veel voller dan bij een niet hybride als je het mij vraagt. De 12V accu is naar de kofferbak verplaatst en die ruimte wordt gevuld door de hoogvolt elementen.

Dat de dsg niet te herstellen is heb ik ook vernomen hoewel er ook bedrijven zijn die er wel degelijk aan werken. Maar dat het in de papieren kan lopen is een feit.

HV accu zou ik me (uit eigen ervaring) niet druk over maken.

Tees

Donateur
@Wolf75 Tsja, allebei is mogelijk. Bedenk wel dat je op internet vooral de problemen leest en maar weinig de probleemloze gevallen. Dus er zit een heel sterk bias op dit soort berichten. Als je alleen maar daar vanuit gaat, zou je nooit meer iets kopen :pardon:

@Arjan1985 klopt, allemaal alleen de prijs voor de bak zelf. Dat zal in dat geval overigens wel het leeuwendeel van de prijs zijn schat ik zo, zal toch niet meer dan een dag werk zijn om die te vervangen lijkt me...?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan