DSG vanaf 17 december niet meer te bestellen op Fabia en Roomster

Fabia

† In Memoriam
Vanaf 17 december is het niet meer mogelijk om een Fabia en Roomster met een DSG te bestellen. Dit door de enorme vraag naar DSG bakken. Skoda wil op deze manier productie capaciteit vrijmaken voor de andere modellen met DSG.

MarcoO2

Forumguru
OK, dus de bak wordt nu voorbehouden aan de duurdere auto's... daar zal menig (toekomstig) Fabia- of Roomster-rijder niet blij van worden!

Fabia

† In Memoriam
@Marco, zeker weten. Dan vind je helemaal geen tweedehands Fabia's met DSG meer tegen de tijd dat ik mijn Fabje inruil.

Hetzer

Forumguru
Wat ik begrepen had, is dat het tijdelijk was, ze kunnen op dit moment de wereld weide vraag niet aan.
Het is niet overal recessie :).
@rudy, Wat ik bij Vp deed, even bijkletsen, wat spulletjes bestellen, Faabje in systeem laten zetten en een kopje koffie drinken.
Wat deed jij bij rijnwoud?

Het is denk ik tijdelijk , in Vrchlabi in Tsjechië wordt een productielijn voor DSG versnellingsbakken gebouwd , ze starten daar pas eind 2012 met produceren.

Direct shift gearbox DQ200 will be manufactured at the ŠKODA plant Vrchlabí. The capacity will be 1,000 gearboxes per day. Production will already start up at the end of 2012.

Beginning at the end of 2012, ŠKODA will manufacture the direct shift gearbox DQ200 at its Northern Bohemian plant in Vrchalbí. The modern direct shift gearbox – called DSG for short – will be used in vehicles of the ŠKODA brand, but also in models built by Volkswagen, Seat, and Audi. With the new production of components, the Czech manufacturer secures the future of the Vrchlabí plant, where the models Roomster und Octavia are being assembled at this time.

http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/2011_32_component-VW-Vrchlabi.aspx

Fabia

† In Memoriam
@rudy, Wat ik bij Vp deed, even bijkletsen, wat spulletjes bestellen, Faabje in systeem laten zetten en een kopje koffie drinken.
Wat deed jij bij rijnwoud?

Eigenlijk het zelfde als jij. Ff bijkletsen met de verkoper. Verder is bij mij een nokje afgebroken waarop de hoedenplank rust en was daarvoor ff langs gegaan. Het wordt gerepareerd onder garantie.

Noord26

Forumguru
Dus in feite kun je geen Fabia RS meer bestellen, omdat daar standaard een DSG bak in zit. En dat terwijl Autoweek nu mensen warm gaat maken met een RS, omdat deze als duurtester op is genomen...

Noord26

Forumguru
Ik las de titel; vandaar.

ps. Dacht een nieuw type versnellingsbak: DGS? Er staan 2 letters omgedraaid. :722:

Fabia

† In Memoriam
Klopt van de RS. Dat is nog enige Fabia die met DSG leverbaar is. Die aantallen die ze daarvan verkopen zal wel niet verschil maken met de productie capaciteit.

van_der_P

Senior Member
Volgens mijn dealer in Heerlen zou je als je nu een Fabia met DSG-versnellingsbak koopt er tot in augustus 2012 op moeten wachten. Dat zijn dus ongeveer 9 maanden.
Hij vertelde dat er mensen waren die een Fabia met DSG gekocht hadden, en te horen hadden gekregen dat hun auto in week 44 geleverd zou worden. Toch nog geduld moesten hebben tot week 13 van het volgend jaar.

Bovenaan Onderaan