DSG verhoudingen

Hallo,

met dat er hier toch veel DSG rijders zijn
weten jullie misschien
of er een verschil is in verhoudingen (DSG bak)
tussen 2.0TDI(140pk) & 1.9TDI(105pk)

hoeveel tr/min doet een 2.0 bij 140km/u ?
hoeveel tr/min doet een 1.9 bij 140km/u ?
in 6de hé
wink.gif
 

Gysman

Actief lid
Zal ik vanavond voor je nakijken als ik naar huis rijd. Eventuele bekeuringen voor jouw rekening?
wink.gif


edit: typo
 
Wie kan er 140 in de spits? Als ik het haal zal ik snel kijken. Mij interessert het geen biet. Die 2.0 sleurt continue en heb niet de indruk dat er onder de 180 (buitenland!!) veel rumoer ontstaat.
 

Dutch4x4

Senior Member
Voor wie echt 140 wil rijden om dat uit te zoeken: neem dan wel je GPS mee. Anders wordt 't sowieso geen nauwkeurige meting. Gesteld dát je al op de 100 toeren nauwkeurig je toeren kunt aflezen van een analoge toerenteller...
 

Dutch4x4

Senior Member
Kortom, volgens mij kun je beter in het boekje kijken wat de bakverhoudingen en de snelheid per duizend toeren zijn, en dan gewoon de rekenmachine pakken...
 
Als je dat nu weet wat schiet je er eigenlijk mee op. Zal ie meer/minder toeren maken. De achterliggende vraag wordt door ErikSpeed niet gesteld.
 

Dutch4x4

Senior Member
Wat in ieder geval een leuk weetje is, is dat de DSG-versie van de Golf GTI niet zozeer sneller is dan de handbak omdat dat DSG-systeem zo bovenmenselijk snel is. De meeste winst zit 'm in de kortere overbrenging van de 1e en 2e versnelling in een DSG-bak...

Zo ook de verklaring voor het feit dat een gechipte O1 4x4 turbo sneller wegsprint dan een O1 RS met hetzelfde vermogen. De 4x4 heeft tot en met de derde versnelling een kortere bak. Oorspronkelijk natuurlijk bedoeld voor het lichtere terreinwerk, maar in een sprintje komt 't ook goed uit. Altijd aardig om de AWD-profeten daarmee om de oren te slaan zodra ze beweren dat je met AWD altijd sneller weg bent.

Dat is natuurlijk in de praktijk wel zo, want met AWD kun je jezelf perfect lanceren, terwijl je in een FWD daarvoor heel wat voetenkunst nodig hebt, vooral op nat, maar de echte winst zit 'm ook hier in de afwijkende overbrenging.

Maar of deze offtopic-uitweiding iets te maken met de achterliggende vraag van ErikSpeed...
grin.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Als je dat nu weet wat schiet je er eigenlijk mee op. Zal ie meer/minder toeren maken. De achterliggende vraag wordt door ErikSpeed niet gesteld.

[/ QUOTE ]

't ja waarom wil ik dat weten ...
tongue.gif

als ik zo'n 1.9 TDI(dsg) laat chippen tot
140pk met dezelfde koppelcurve
gaat die dan even vinnig optrekken
&amp; even hoge top hebben bij dezelfde tr/min
m.a.w. hij moet + 200km/u
lange tijd kunnen aanhouden
zonder problemen of overdreven lawaai ...
 

Gysman

Actief lid
DSG 2.0 TDI: 140 op de teller: 2600 toeren (op de teller)
DSG 2.0 TDI: 140 op GPS: 2750 toeren.

Niet geflitst, dus geen kosten voor jou
wink.gif


Oja, @JohnS: Los van de reden van ErikSpeed, soms vinden mensen het gewoon leuk om dingen te weten. Ik behoor zelf tot dat slag mensen, ik hou van nutteloze weetjes
smile.gif
 
Bovenaan Onderaan