Sinds maanden had ik vervelende problemen met de DSG-versnellingbak.
Hij schakelde veel te laat op. Soms maar vanaf 4.000 toeren maar wanneer ik tip tronic schakelde ging alles weer goed.
Terug in D schakelde de bak dan weer af. Om gek van te worden.
Bij VAG in Antwerpen deed men een diagnose en stuurde de gegevens door naar Duitsland waar men geen defect kon vinden.
Na een factuur te voldoen moest ik maar eens terug komen als de waarschuwingslampjes gingen oplichten.
Ja, zo kan ik het ook.
Gezocht op het net kwam ik bij een garagist in West Vlaanderen uit die beweert van DSG-versnellingbakken op de hoogte te zijn..
Die had wel eens een klok horen luiden maar de klepel vond hij wel niet. Met wat diagnose kosten kwam ik daar weg.
Ten einde raad kwam ik bij de DSG-dokter uit In Varsseveld ( TVS engineering).
De wanhoop nabij besloot ik tot de trip van meer dan 200km.
De Megatronic werd vervangen maar er was nog een andere oorzaak die niet direct opgelost geraakte.
Ik kreeg een gratis vervangwagen mee en ja ik heb wat geduld moeten hebben.
De oorzaak werd uiteindelijk gevonden en het probleem opgelost.
Wat later kreeg ik echter het probleem van schokken bij het vertrek.
Dedju wat een spookauto. Ik wilde hem al bijna in brand steken.
Slechts één mail later kreeg ik een afspraak waarna de megatronic in garantie werd vervangen en nu ben ik de hemel te rijk.
Door de software update die ik daar kreeg heb ik een verbruik dat ongeveer 0.7 l per 100 km minder is dan alle jaren voorheen!!!
Conclusie: Vele mensen staan wat weigerachtig tov. een automaat, en ja de kosten kunnen flink oplopen bij een defect als je aangewezen bent op de concessiehouder. Ik weet nu wel beter. Ik heb een goed adres!!! Ik blijf dus DSG- fan.
Hij schakelde veel te laat op. Soms maar vanaf 4.000 toeren maar wanneer ik tip tronic schakelde ging alles weer goed.
Terug in D schakelde de bak dan weer af. Om gek van te worden.
Bij VAG in Antwerpen deed men een diagnose en stuurde de gegevens door naar Duitsland waar men geen defect kon vinden.
Na een factuur te voldoen moest ik maar eens terug komen als de waarschuwingslampjes gingen oplichten.
Ja, zo kan ik het ook.
Gezocht op het net kwam ik bij een garagist in West Vlaanderen uit die beweert van DSG-versnellingbakken op de hoogte te zijn..
Die had wel eens een klok horen luiden maar de klepel vond hij wel niet. Met wat diagnose kosten kwam ik daar weg.
Ten einde raad kwam ik bij de DSG-dokter uit In Varsseveld ( TVS engineering).
De wanhoop nabij besloot ik tot de trip van meer dan 200km.
De Megatronic werd vervangen maar er was nog een andere oorzaak die niet direct opgelost geraakte.
Ik kreeg een gratis vervangwagen mee en ja ik heb wat geduld moeten hebben.
De oorzaak werd uiteindelijk gevonden en het probleem opgelost.
Wat later kreeg ik echter het probleem van schokken bij het vertrek.
Dedju wat een spookauto. Ik wilde hem al bijna in brand steken.
Slechts één mail later kreeg ik een afspraak waarna de megatronic in garantie werd vervangen en nu ben ik de hemel te rijk.
Door de software update die ik daar kreeg heb ik een verbruik dat ongeveer 0.7 l per 100 km minder is dan alle jaren voorheen!!!
Conclusie: Vele mensen staan wat weigerachtig tov. een automaat, en ja de kosten kunnen flink oplopen bij een defect als je aangewezen bent op de concessiehouder. Ik weet nu wel beter. Ik heb een goed adres!!! Ik blijf dus DSG- fan.