DSG7 schokt

Flem_nl

Forumguru
De laatste paar dagen heb ik ineens last van een schokkende DSG. Vooral in de 7e versnelling rond de 120 km/u. Als ik dan niet veel gas blijf geven, begint hij te "bokken".

Is icm een 1.4TSI. Teller staat rond de 48.000 km.

Zijn er meer die er last van hebben?

Joske

Forumguru
Het misschien niet de DSG die het bokken veroorzaakt maar ik zeg zomaar iets, een verstopt inlaattraject.

Hoe is je rijstijl over het algemeen? Nog andere symptomen bij andere snelheden/andere versnellingen? Welk toerental heb je dan? (ik gok een 2800 rpm in 7e bij 120km/u)

oco1979

Forumguru
Het misschien niet de DSG die het bokken veroorzaakt maar ik zeg zomaar iets, een verstopt inlaattraject.

Hoe is je rijstijl over het algemeen? Nog andere symptomen bij andere snelheden/andere versnellingen? Welk toerental heb je dan? (ik gok een 2800 rpm in 7e bij 120km/u)

terechte opmerking,kan inderdaad van de motor komen.

Inlaat is gevoelig iets bij deze motoren en andere directe inspuit.

Beste even uitlezen.

W124

Senior Member
Op m'n A3 had ik daar ook last van. Volgens mij was de N75 klep versleten. Die regelt de turbodruk.

Canon-Eye

Forumguru
toerental op de momenten dat het voorkomt? Schommelt het?
Het is maar de vraag of de toerentellernaald snel en ver genoeg reageert om daar iets aan te kunnen zien.

Ik zou het actuele verbruik in de maxidot eens in de gaten houden, want dat reageert ook vrijwel onmiddellijk op meer of minder gas.

Flem_nl

Forumguru

Ik rij over t algemeen met een vrij zwaar rechtervoetje... :D 2800 rpm in zn 7 is het überhaupt niet. Dat toeren aantal heb ik bij 160! Heb het toh nog eenmaal in zn 5 gehad volgens mij. Probeer er nu steeds meer op te letten. Binnenkort maar eens een bezoekje aan de dealert...

Flem_nl

Forumguru
Denk dat idd niet de DSG is maar de door @Joske en @oco1979 genoemde inlaat. Gebeurt nu met grote regelmaat, vanochtend duurde t schokken/bokken bijna 10 seconden, en ook in z'n 5. Meestal net onder de 2000 toeren. Auto gaat nu woensdag naar de garage, ben benieuwd...

Flem_nl

Forumguru
Is blijkbaar niet de inlaat maar de koppeling binnen de DSG. Euvel is voorgelegd bij Pon en nu afwachten..... Kon 'm weer ophalen in afwachting van de reactie van Pon....

Joske

Forumguru
dan toch de DSG... beetje jammer alweer, hopelijk eerder uitzondering dan regel. Natuurlijk komen we vaker de uitzondering op een forum tegen dan de regel.... ;)

we horen graag het antwoord van Ponnetje :thumbsup:

Flem_nl

Forumguru
Op verzoek van Pon mag hij komende week weer terug naar de garage. Pon wil 'm online uitlezen.....:nailbiting: Dus een dagje aangeplugd (net een hybrid), nu maar hopen dat ze alle VAGCOM aanpassingen (voornamelijk de uitschakeling van het start-stop systeem) maar intact laten!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Wat ze hebben gevonden weet ik nog niet. Wel dat ik pas waarschijnlijk vrijdag (met veel geluk morgen einde dag) mijn auto weer terug heb, nadat er x aantal onderdelen vd DSG vervangen zijn!

Flem_nl

Forumguru
Nou heb 'm terug. Nav de meting door PON kreeg ik de melding dat ik de O3 zeker een dag langer kwijt zou zijn omdat ze de koppeling moesten vervangen. Gisteren aan t einde van de dag heb ik m weer opgehaald. Nog te weinig kunnen rijden om t verschil te merken.

jonbongoofy

Forumguru
Ik hoop dat ze bij mij net zo doorpakken aanstaande woensdag. Dan mag mijn auto aan de stekker. Met soortgelijk probleem alleen in de eerste 3 versnellingen

Bovenaan Onderaan